tisdag 1 juni 2010

Redan tisdag...

Idag är de redan tisdag. Shit vad tiden gått fort. Haft semester sen i fredags å de känns inte ett dugg. Kanske för att man gjort saker hela tiden och inte hunnit slappa. I morgon har jag inga planer utan de blir väl datan å kanske scrappa. Torsdag ska jag till Lisa å baka och dekorera en tårta och fredag till söndag är vi ju på husvagnssemester i Nossebro så då har hela veckan gått och på måndag är de jobb igen.. Tur jag bara jobbar 3 dagar sen är jag ledig resten av månaden =)

Idag försov sig älsklingen (igen!) :( När vi träffades så berätta han att han aldrig försover sig men sedan vi träffades har han försovit sig säkert tio gånger iaf. Oftast har han lyckats komma i tid ändå genom att hoppa över frukost men ibland kommer han 5-15 minuter för sent. I morse när jag vakna till vid 7 (han börjar 7 och brukar eller ska gå upp 6) och såg att han låg kvar i sängen så väckte jag han så han rusa bort i dunderfart. Känns som de är mitt fel och jag fick dåligt samvete så jag klara inte somna om utan gick upp å satte mig vid datan. Om jag går upp tidigt kanske jag vill somna tidigt å då kanske han kan vakna i tid? Ja vi får väl se. Han säger att de inte är mitt fel men lite konstigt är de ju...

Så skicka syrran sms vid 12 å ville komma å hälsa på. Fick ju skynda mig för å sätta på kläder eftersom jag inte kommit till de stadiet än, trots att jag varit uppe i 5 timmar.
Hon var här ett tag för å bränna bilder och jag fick gosat massa med gullungen =) Sen skulle vi till stan jag tog med cykeln men gick bredvid eftersom syrran inte går så fort. Hon å Liam åt på Amigo och jag satt bara bredvid, skitstolt att jag inte köpte sån skräpmat. Måste ju tänka på vad man äter och framförallt vad man ska äta de närmsta veckorna. Sen gick vi till affären å handla, syrran tänkte inte bli med in men jag fick med henne till sist ändå. Å tur var väl de för när jag skulle betala så upptäckte jag att jag glömt kortet hemma (älsklingen hade ju hand om mitt kort igår å jag glömde lägga tillbaks de i min plånbok). Så syrran fick använda sist kort, snällt de :D
Sen kunde jag cykla hem med flera hundra kilo i cykelkorgen. Gud så skönt å cykla!!

Å så var de ju dags för frukost då, sådär halv 4. Stod å tina tekakor i micron å tänkte fan vad varmt de är men de var ju sktitvarmt ute å så tänkte att solen nog värmer. Sen fundera jag igen på varför de var så jäkla varmt å då upptäckte jag att plattan stod på högsta värme!! Tänkte inte på att man ibland har en busunge som kan sätta på spisplattorna. Och tänk att jag varit borta i ett par timmar utan att något allvarligt hänt. Där hade jag nog tur iaf! Tur jag inte åt på pizzerian med syrran för då hade jag nog aldrig upptäckt att plattan stod på eftersom jag bara är i köket när jag äter typ...


Så här såg ett ägg ut i den nyköpta äggkartongen! Å ägget var helt, har bara lagt sig ett extra skal utanpå. skitkonstigt å så klart måste det ju visas upp :D

Inga kommentarer: