onsdag 9 juni 2010

--Fredag--

Blev som sagt lite stressigt i fredags eftersom jag fortfarande inte hade packat eller ens klätt på mig när de var tjugo minuter kvar tills Christian slutade. När han kom så skulle han duscha och göra sig klar så jag hann klart utan att han märkte något =) Sen lastade vi allt i husvagnen och hämta upp syrran och först vid 2 så var vi på väg. På vägen så blev vi hungriga och gud vad bra de kändes med ett kök bakom sig, var bara att stanna och gå bak å bre sig en smörgås och ta med några kakor och ett äpple. Mycket skratt blev de på vägen och jag tror han har lärt sig hur jag och syrran funkar när vi är väldigt trötta haha :-) Ni som känner mig vet ju hur jag är när jag blir trött, skrattar åt minsta lilla sak och ihop med syrran som är likadan om inte värre så kan de ju inte bli annat än jätteroligt, kanske jobbigt för de som måste lyssna men vi har iaf roligt :)

När vi kom fram var de dags att sätta upp förtältet å göra allt iordning...

Han har sina speciella grejjer som man inte kan annat än å skratte åt. Ut med baslåda å grejjer.
Och i bordet har han satt fast en kapsylöppnare, märks de att denna husvagn oftast används till att festa i.. hehe..


Efter de så grillade vi och gottade oss. Sen tog vi med oss tårtan jag bakat och åkte till farmor. Den var mycket uppskattad :) Och strax efter att vi kom dit så kom pappa dit, efter en stund kom min kusin Thomas in som var helt vansinnig, och efter ett tag dök min halvbror Peter in med hans kompis Danne så stackars farmor fick sätta på kaffe flera gånger eftersom hon bara trodde de var vi och sen kom den ena efter den andra, alla oanmälda. Förutom vi då :D

Thomas berätta om bmw´n han köpte i Edane och han förklara vart han köpte den så säger syrran de låter ju som om de är där mamma bor (hon bor granne med älsklingens ex familj), och jag tänkte direkt på Christian (alltså inte min C utan bror till exet) och när jag såg min Christian flina så förstod jag att de var där, de visa sig att Thomas köpte den av älsklingen ex bror och att Christian faktiskt var där när Thomas köpte bilen haha. Säger dock inte vad han tänkte om han då :) Världen är stor va :)

När alla hade åkt förutom vi så stod vi på farmors balkong å kikade och såg två andra kusiner, Therese och Richard som man såg stack upp ovanför taket. De ropade och fråga om vi ville vara med på kubb så vi gick ner allihopa för att spela. Christian hade aldrig spelat de innan. När vi kom ner var Nettan, Dennis och Marielle ocksådär. Först vann deras lag, sen vann vi och sen hade de raggat upp 3 killar till så vi spelade då tjejer mot killar och huuumm de vann :(

Efter de så åkte vi till en jättegammal bensinstation som älsklingen ville titta närmare på. Ligger bara några minuter ifrån farmor.

Var lite kul att se faktiskt.

Och bensinen kosta 94 öre per liter. Tänk om man hade dom bensinpriserna nu...

Åh så ville ju älsklingen ta massa kort på hans bil och sen skulle syrran visst ta kort på oss :-)

Så kom vi väl hem lagomt till midnatt, lagomt utsliten...

2 kommentarer:

Lasse sa...

va söta ni är

Milli sa...

Tack Lasse <3