söndag 27 juni 2010

[[[Portugal-Dag2]]]

De första vi gjorde denna dag var att åka över med båt i typ 1 minut till andra sidan för att sola. Var där i flera timmar å gotta oss fast de blåste en del. Sen åkte jag å syrran över igen för att kolla lite affärer och så skulle vi testa en av våra 4 pooler men nej de var att kallt :)

Sen åt vi mat på en jättebra restaurang. Jag å syrran beställde hamburgare alá portugal och de var som en wallenbergare (biff med hackade rödbeter) liggande på ett salladsblad å längst upp ett stekt ägg. Inge bröd eller så som vi i sverige är vana vid. Jag tyckte faktiskt att den var okey!

Under tiden vi åt så planerade vi vad vi skulle bjuda alla tjejerna på för mat. Gick till affären och alla dessa påsar gick på cirka 350kr och då är de mat och efterätt till 9 personer. Så man kan inte klaga på matpriserna här inte ;)

På vägen hem fick jag syn på några trosor som hängde på tork å framför dom hängde de fisk. Var ju bara TVUNGEN att ta kort :-) Syrran å Erica som var med då skratta så mycket så jag sa till dom att vara tysta eftersom de hade fönstret öppet å kanske hörde oss å just precis då så öppnar sig dörren å de kutar iväg, jag väntade ytterligare några sekunder eftersom kortet var tvunget att tas först. Fasiken vad vi sprang OCH skratta :D

Gick vilse och hitta ett superfint område. Tror de är där alla kändisar bor. Tog dock inte så många kort. Man hittade typ inte ut från de området utan de kändes som vi satt fast där inne men tillslut så...

Sen gjorde vi iordning maten. Grillspett med kalkon, paprika, lök och tomat ihop med egengjord potatisgratäng.

och till efterätt grillade vi jorggubbar, annanas och bananer med choklad i som vi åt med vaniljglass och chokladglass. Var såååå gott!! Sen var de plötsligt natta igen..

Inga kommentarer: