söndag 27 juni 2010

[[[Portugal-Dag1]]]

Klockan 5 på morgonen drog jag å Annelie å hämtade upp Erica å sen Jezzica och sen drog vi vidare till flygplatsen. Hade med oss gps som jag hade förlitat mig på men man borde kanske kolla upp vilka vägar man ska åka ifall att. Redan innan vi kom till årjäng hade den dött (tappat bort vart vi var) 3 gånger.
Var tvungen att stanna å fråga efter vägen vid en mack och Annelie verkligen halkade på en oljefläck och vi allihopa vek oss av skratt. Så taskigt men faasiken vad kul de såg ut. Dom har att livsfarlig olja i Norge minsann :-)
Vi kom iaf fram och där mötte Johanna och Renathe upp oss och sen flög vi iväg. Tog en taxi till hotell-lägenheten vi beställt. Hade skrivit ut karta men han visste inte vart de låg så han ringde samtal å fråga säkert 20 personer om vart den gatan låg. Och tillslut tyckte vi att vi nog hittar dit ändå men nej han skulle absolut hitta den åt oss. Är nog den bästa taxichauffören jag åkt med. Han gjorde verkligen allt för att vi skulle komma ändå fram men de visa sig att kartan var över en helt annan stad. Tillslut fick vi tag på Lasse som åkte dit med Stina och kristina dagen innan så hon kom å hämta upp oss..

Blev verkligen jätteöverraskade när vi såg våran lägenhet! Den var mycket bättre än vi vågat föreställa oss och inte hade vi någon aning om att det var 3 våningar. Hade vi vetat de hade vi nog inte behövt 2 såna lägenheter... Detta kortet är taget ifrån mitt sovrumsfönster :)

Mitt å Annelies sovrum. Saknar redan dom stora garderoberna...

Ganska okey kök. Var lite konstigt med gasolspis men de gick att använda den med..

Vardagsrummet...

Takterassen med utsikt över alla andra takterasser och längre bort ser man havet :D Fanns även dusch på takterassen!

Förutom den stora takterassen fanns de 3 andra stora terasser och detta är en av dom.

Denna bilden är från de andra tjejernas terass. Var stort utrymme och med inbyggd grill och bredvid fanns de en diskho. Här skulle jag lugnt kunna bo året om :-)

På kvällen bjöd de andra tjejerna på grillat. Var riktigt mysigt de :) Bara sitta å slappa. Var väldigt sleten av resan så de blev en tidig natt...

Inga kommentarer: