söndag 27 juni 2010

[[[Portugal-Dag7]]]

Sista dagen kände vi att vi var tvungna att göra något mer än att sola, bada å shoppa å drog iväg till Albufeira där vi först besökte världens största sand-skulptur-stad. En hel stad med bara sandskulpturer. Var skithäftigt att se!! Detta är i olika länder varje år så någon gång kanske de hamnar i Sverige, eller kanske inte...




Sen beställde vi taxi och drog iväg till vattenlandet istället. Var verkligen varmt så de passade bra att de låg i samma område så man fick svalka av sig lite. Jag var jätteorolig att samma sak skulle hända å att jag skulle slå i huvudet å svimma även denna gången men jag var modig. Tycker iaf jag :) Åkte iaf några saker. Syrran åkte däremot ingenting...

Fanns 4 olika tunnlar på denna. Alla tog olika å jag stod å fotograferade med stora objektivet på alla. Erica berätta att tvåan verkligen gick sakta å sen åkte alla något annat nummer för att testa vem som var bäst. Jag bestämde mig för att ta tvåan för de lät bra med något lite lugnare. LITE lugnare? Satt ju för fasiken helt still i detta röret, fick skuva på så jag fick mer fart hela tiden, gjord ejag inte de så satt jag helt still igen. Roligt värre, så jaaa den var nog LUGN!! ;)

Åkte lite badringar också. Var roligt de =)

Lasse :D

Erica

Erica

Lasse.

Helt klart den roligaste dagen. behövde inte vara där så många timmar innan man gått igenom allt. Tog taxin till busstationen. Mitt bälte var verkligen ett kapitel för sig. Vi hade ju en buss för 8 personer och jag som satt i mitten i mittensätet skulle använda bältet som satt bakom i taket. Bara där börja vi garva ihjäl oss men den var lixom dubbel så man kunde inte spänna fast sig. Så chauffören stanna för att hjälpa mig å då skulle man visst dela på den så jag hade ett på vänstersidan å ett på högersidan så de blev som ett vanligt trepunktsbälte men gud så avancerat :) Sen tog vi bussen för att spara tid, orka inte vänta en timma i den staden på att tåget skulle gå så vi bestämde oss för att ta bussen och sen tåget ifrån faro. Hade ju tidtabell. Bussen skulle ta 40 minuter tror jag de var men vi åkte omkring i nästan två timmar så vi missa ju såklart tåget också. Hade man vetat de hade man ju nästan kunnat vänta på tåget i Albufeira men men.Gick ju ett nytt tåg efter en timma så då hann vi med en mc flurry på mc donalds. De hade massa roliga smaker där som tex kitkat, m&m och toblerone. De skulle de få in i Sverige å tycker ja :)

Inga kommentarer: