onsdag 9 juni 2010

--Lördag--

Lördagen var den stora och efterlängtade dagen, den dagen som gjorde att vi åkte till släkten denna helgen. Gick upp klockan 8 i lugn och ro och åt mysig campingfrukost och sen drog vi till Nossebro på Power meet. Först skulle vi inom bolaget och jag fick en söt rosa burk med godis för att jag visa leg :) Var underbart väder, kändes inte alls som om man var i sverige. Kändes som att sommaren hade kommit :-)

Vara en bråkdel av kön in till Power meeten.

Älsklingen hitta en likadanbil som en av de han har och var tvungen att kika under t.o.m :9

Var tvungen att kolla glansen på bil :)

Var stor marknad också. T.o.m med vi tjejer kan hitta saker. Väldigt bra tycker ja :D

Var massa massa bilar och ännu mer folk...

Snygga skor måste ju dokumenteras :)

Min favoritbil på denna träff. Rosalila flakes (glitter) lack :D

En tydligare bild...

Som sagt så stekte solen väldigt mycket fast de fläktade ju lite lagomt så man tänkte inte så mycket på att solen tar och aldrig hade jag en tanke på att man kanske skulle bli solbränd. HERRE GUD säger jag bara!! Har aldrig varit så bränd i hela mitt liv. De jobbigaste är att de är bara är högeraxeln som är bränd, ni ser där klänningen inte skyddar. Lagom fin bränna måste jag säga, snett på ena sidan, sååå fult så! T.om igår 4 dagar efter så kan jag fortfarande inte bära handväskan på den axeln, knappt ha bh på mig och får ont så fort någon tar på axeln. Idag tror jag de börjar gå lite bättre. Hade ju inte med solkräm men sen jag kom hem har jag smörjt in mig med after sun varje dag iaf. Vill INTE flagna!!!

Rosa, rosa, rosa :)

De skulle vara burn out klockan 3 och vi var egentligen klara redan vid 2 men vi väntade för att hinna se detta med. Fast de var försenat. Så störande! Klockan 3 började dom att sopa banan, sen halv fyra börja dom och koppla högtalare och testa ljud osv, sen klockan 4 bara en timma försenat så var de äntligen igång! Trodde de var mer amerikanare som skulle köra men de var mest volvo, lite tråkigt faktiskt...

Man ser lite dåligt men om ni klickar på bilden så ser ni den i större format. Dom i den första bilen ser lite ut som bingo rimer :) den bilen längst ner körde så de börja ryka massa under motorhuven så bilen gick sönder, gick inte att köra ut den utan de var massa som fick putta ut den :)

Denna small däcken som en del andra gjorde men jag lyckades fånga precis när han tappar däcket också och kör bara på fälgen ut genom ridån :) Tryck på kortet för att se bättre...

Åh så här kan de se ut när däcken har smällt :D Häftiga formet ett sprängt däck får. Hade ju inte gissat att den första tussen är från ett däck... Sen efter de så kunde vi äntligen åka tillbaks till hultet. Var superhungriga och vad händer då, när man verkligen vill hem fort.. Jo bil stoppar, den PÅLITLIGA bilen, vi kunde inte ta den andra bilen eftersom han sa att den svarta är mycket mer pålitligare och att han litar på den. Så vi svängde in lite diskret på en ficka utan att motorn var igång, sen får han igång den igen och efter bara några meter händer samma sak så de var bara att svänga in på nästa ficka. Snacka om att skämmas. Var ju en miljon amerikanare som åkte ifrån Power meeten som körde förbi och där stod Christian och bytte bränslefilter. Fast de var inte de som var fel utan något med att bilen fick för mycket bränsle. Så efter tio minuter (fast de kändes som en hel evighet) kunde vi dra vidare igen :)

Grillade igen och mös och sen vilade vi lite allihopa i samma säng (syrran sov ju egentligen inte i husvagnen hon då). Sen hämtade vi upp kusin Theres och grannen Nettan och drog vidare till Lidköping, 6,5 mil bort för att vara med i en stor känd crusing som alltid är efter power meeten. Kom på att min kompis Camilla som var med både i spanien och London pluggar ju till butikschef i just denna stad så jag var ju tvungen att skicka sms om att jag skulle dit och fråga om hon redan kanske hunnit åka tillbaks till värmland men de hade hon inte. Så älsklingen släppte av mig utanför så gick jag hem till henne och fick se hennes lägenhet :D Hon hade verkligen inte förväntat sig att se mig där hehe :) Var trevligt men de blev ju inte så länge eftersom jag var där av andra orsaker.

Att åka i crusingen gick verkligen sakta. Gick knappt att ta sig fram och de hade stängt av massa vägar och allt sköttes utav vägpoliser. Och för att svänga vänster var man tvungen att ta höger för att åka en bit och sen vända och sen kunde man åka rakt förbi (istället för att bara ta höger direkt men de hade ju stängt av den) sen skulle man svänga vänster men då var man tvungen att åka rakt till en rondell typ så man kom på rätt sida av vägen och då kunde man svänga höger. Kände som att allt tog så mycket längre tid. Tillslut gick vi å satte oss på en bänk vid torget istället för att titta. Satt väl i två timmar och kolla på crusingen utan att ha sett en bil två gånger så ett varv tog lång tid och många bilar var det! Efter ett tag så kom de en 850 (tror jag de var) med pöjker som hängde ut i bagage (luckan stod rakt upp) och den ena vifta som fan och ropa Milli. Gud vad förvånad jag blev att se min bror där, och att se han full var också jättekonstigt. Min lilla lilla bror har visst blivit vuxen han också. Känns som de växer ikapp en.. Sen när vi åkte hem såg jag att polisen hade stannat dom så då blev jag ju nyfiken och skicka sms så då ringde Peter upp och berätta att de fick 1500 böter. Tråkigt men de visste väl vad reglerna var innan de åkte.. Kom väl hem igen vid 1 eller två typ. Då var de verklige skönt att lägga sig...

Inga kommentarer: