tisdag 6 april 2010

Halv åtta hos mig #3

Igår var de som ni säkert redan förstått min tur att ha denna halv-åtta-hos-mig-middagen :) Stod i köket i över 7 timmar. Kan säga att jag var väldigt trött på matlagning då och de är jag nog fortfarande. Idag orkar jag inte göra någon mat men som tur är så löser de sig ändå :)

Var superkul att träffa gänget igen. Synd de blir så sällan men de är så de är när alla pluggar på olika orter över hela landet... Blev en hel del resprat också :) Massa minnen från våra tidigare resor. Har ju blivit några. Kom fram till att de i år är tio år sen jag flytta till Värmland i sommar och de innebär att jag alltså känt dom i 10 år. Shit vad tiden gått fort!!

Camilla hade med sig en vacker påskpresent till oss alla :) En porslinsskål med massa godis :) Av mig fick de varsitt påskägg som jag målat och dekorerat och givetvis fyllt med godis...

Så här fina var tjejerna igår :-)

Förrätten var Toast Skagen.

Huvudrätten var fylld fläskfile med vitlök och ört bonjour, ost, bacon och inlindad i lufttorkad skinka och till de serverade jag potatisgrätäng. Denna var supergood om jag får säga de själv :)

Till efterätt var de Hallonmaräng. Denna tog längst tid av alla rätter att göra.

Erica berätta att hon ätit tidigare idag men ändå så var de hon som alltid ätit upp först. Blir man chockad? Haha.. Hon kan verkligen vräka i sig mat. Se bara på kortet här, hon har redan ätit upp och Lasse har knappt börjat juh. Jag var typ supermätt så jag åt inte ens upp halva. Att man inte tänker på att göra lite mindre portioner så man blir lagomt mätt. Men de var gött och vi hade de supertrevligt :)

Vid elva reste Erica och Camilla hem och jag och Lasse satte på en film men när klockan var ett och filmen inte var klar förens om en halvtimma så stängde vi av den för vi var såå trötte!
Gick å la oss jag å Lasse och de blev en hel del prat :-) Var såå mysigt så! Lasse känner ju mig väldigt bra så säger hon ska jag stänge dörren, du gillar ju att ha de mörkt. Ja de kan du väl göra svara ja fast jag har typ börja vänja mig vid ljus. (har väldigt mörkt sovrum, gråa och svarta väggar, svart rullgardin och svarta gardiner, tom möblerna är svarta) Sen efter ett tag strax före vi ska somna så säger ja nej faan jag måste ta på mig ögonbindan, trots att de är kolsvart och Lasse svara bara jaa du är att roliig du :D Höll på att nästan kissa på mig av allt skratt juh. Jag var inte tvungen att sätta på mig ögonbindan bara pga att de ska bli mörkt utan jag är van att alltid ha något för ögonen, iaf när jag sover hemma :)

Sen vakna vi typ halv tio av att hennes kille ringde och precis samtidigt så fick jag ett god morgon sms :) Sen gick vi upp och gjorde rostade smörgåsar med ost och marmelad och drack te medans vi såg klart på sista halvtimmen av filmen. Sen gick jag å duscha å Lasse skulle sitta vid datorn å roa sig själv under tiden men när jag kommer ut och går förbi köket så ser jag att hon diskat alla tallrikar från kvällen innan :D Så snäällt så!! Blir ju en hel del disk av en sån middag.
Sen gjorde vi iordning oss och åkte in till stan och kollade i lite affärer. Sen var de dags å ta farväl, kändes konstigt att nästa gång man träffar henne är om 72 dagar i Portugal. Wiie vad jag längtar!!

Inga kommentarer: