fredag 23 april 2010

Kollat på hus....

Efter maten skulle vi visst iväg en tur till garaget bara för att lämna av lite saker. Men så visa C ett hus som han gärna kunde tänkt sig att flytta till bara de målades om och lite sådär. Och vi hade ju ändå tid över så jag fråga om vi inte kunde ta en närmare titt så de gjorde vi :)

Detta var de första "huset" vi kolla in. Minns ni inlägget jag skrev om "spökstaden" i jössefors för något/några år sen som jag Erica och syrran besökte. Detta var lite i samma stil och jag var väldigt facinerad, konstigt nog? :)

Vi gick in å kika lite även i detta hus. Tror dock inte de spökar här...

Såg mycket värre ut i Jössefors men intressant att se :D

Här var huset man såg från vägen som han ville flytta in i. Det var dock inte lika fint när man väl fick sig en närmare titt. Var nog väldigt mycket som måste fixas isf. Förr har man tydligen kunnat gå in även i detta huset men nu hade de satt hänglås på de. Jag tyckte vi kunde använda stegen och klättra in genom fönstret men så kul skulle vi visst inte ha :)

Å eftersom jag blev så faccinerad av gamla fula hus så kom han på ett hus i Edane som han var tvungen att visa mig. Han hade tydligen festat där när han var typ 15. De hade hoppat in genom fönstret hehe...

Såg ju nästan mysigt ut där inne. Fast dubbelsängen var visst bortplockad!

Hemtrevligt var de iaf, med kaffe och blommor på bordet :D

Åh eftersom detta inte var planen så kan ni ju tänka er hur jag gick klädd. Klänning och stövlar. De passade INTE för en skogspromenad i gäggig lera. Var tvungen att fotografera även det :D

Var en väldigt intressant kväll faktiskt. Inte mycket som behövs för min del. Bara att ta bilen å ge sig iväg på nån skogsväg :-)

Inga kommentarer: