söndag 4 april 2010

Virriga tjejer på Elmia!!

Idag var vi i Jönköping på Elmia. Var fortfarande dålig i natt men när klockan ringde klockan sex så var jag pigg och redo. Och ni ska bara veta vilket äventyr vi haft idag!! Fasiken såå kuuul, lite pinsamt åh men äsch då!! =)
Åkte hemifrån klockan sju och plockade upp syrran och brorsan, egentligen var de meningen att Simon och Therese skulle bli med också men så blev de alltså inte så de blev en syskontripp.

Gick väldigt smidigt att plocka upp dom och med en gång skulle brorsan sätta in sitt usb i min sterio men den ville inte läsa den :( Så vi svängde inom edane för att lägga över låtarna på mitt usb ifall hans var fööör stor. Men de ville heller inte fungera och utan musik kunde vi ju inte vara på en resa på 3 timmar!! Så vi åkte tillbaks till stan så syrran fick lägga in fler låtar på sin mp3 så vi kunde spela den å så skulle hon ta med massa skivor ifall att. Tur var väl de för mp3n ville heller inte fungera helt plötsligt? Så de blev massa gamla låtar och massa allsång =)

Vi hade ingen karta eller gps eller något utan hade hört oss för och de var bara att följa skyltar mot Karlstad-Kristinehamm-Mariestad-Jönköping. Hur svårt kan de va? *Host*
Redan när vi kom till Karlstad (en timme försenat redan då) så fick brorsan för oss att vi skulle svänga av mot Oslo för att komma till Kristinehamn. Aldrig åkt dit innan så hur ska man veta. Efter att ha hamnat i Grums (helt fel ände) så hade de kommit på att de har gps funktion i telefon och då skulle man göra en usväng. Och som jag trodde från början så skulle man köra igenom hela Karlstad innan de stod skyltat till Kristinehamn. Så de kändes ju lagomt kul att klockan redan var närmare 10 när vi var i karlstad vilket tar typ 45 minuter att åka till.
När vi kom lagom till Kristinehamn så fick vi syn på en limegrön 745 lååång låångt fram och syrran skrek högt att den ska nog till Elmia kör ikapp den så kommer vi rätt. Jo tjena tänkte ja att någon mer skulle åka så sent ifrån värmland? Så jag körde i *** och ändå kom vi inte närmare men efter ytterligare lite gas så låg vi nu så gott som i raava på denna bil å vad gör den, jo den ligger då i typ 80. Vi visste ju att han körde bra mycket fortare innan men vi var säkra på att han nog trodde vi var civilpolis! (Inte första gången de händer mig att andra bilar bromsar ner när jag kommer). Tillslut stannar han på en parkeringsficka och vi körde vidare. Faan tänkte vi nu rök ju chansen att bli visad till Elmia (om han nu skulle dit). Sen efter typ 10 minuter så såg man han i backspegeln igen så han måste kört som fasiken för å komme i kapp men mig våga han inte köra om och han våga inte ens ligga nära mig utan höll sig på avstånd. Sen sa syrrans telefon att vi skulle ta 3 avfarten i rondellen fast vi förstod att de nog var fel eftersom de stod jönköping på andra å vi såg då att denna limegröna bilen körde dit så vi tog ett extra varv i rondellen och sen gasa vi ikapp den bilen. Men åter igen så kör han bara i **, han måste verkligen ha respekt för min bil :) Tillslut tyckte vi att vi måste visa han att vi inte är poliser så vi körde upp bredvid han för att vinka och sen lägga oss bakom han igen fast när vi väl låg bredvid så våga vi inte haha utan smög försiktigt tillbaka. Han måste ju verkligen ha undrat? Hade ju kunnat dra om han hur lätt som helst men vi ville ju bara att han skulle få upp farten lite och visa oss vägen. Sen stanna de ytterligare en gång och brorsan hade tjatat länge om att han var så röksugen samt pissnödig så vi stanade också fast på nästa ficka. Jag sprang över vägen och de skötte sitt (trodde ja) sen ropar syrran- Nu kooomer han!! Å man såg denna bilen på lååångt avstånd och jag var typ klar när han passerar (de skratta som bara den, nu såg de väl att vi inte var farliga) och jag springer som faan, hoppaar in i bilen å startar innan jag ens hunnit stänga dörren eller på med bälte å sen rivstartar iväg! Brorsan hade tydligen inte hunnit få in fötterna helt han haha.. Sen var de "gasen i bott" tills vi äntligen var ikapp igen och nu när han sett att vi var ungdommar så hade de inga problem med att köra i ***. Konstigt de där :) Kuuul hade vi. Åh brorsan knäcker ur sig att han aldrig hann å pisse haha.. Så bråttom hade vi, de var ju vår vägvisare fast vi inte visste ens om han skulle dit. Sen efter ytterligare en halvtimma-timma så stanna de igen och vi fick klara oss själva. Sen såg vi inte de mer igen :( Men faasiken vad vi skratta åt dom!! De var verkligen underhållande.. Undra vad de tänkte om oss egentligen..

Sen kom vi in på elmia vid tolv typ. De som skulle ta 3,5 timme med mycket kö tog nu nästan 5 timmar, herre gud!!

Fanns som vanligt väldigt mycket fint att se på men detta var den häftigaste bilen!

Fanns t.o.m affischer att ta med denna bil på å de tog ja :)

Undra vart man ska hänga dom? =) Tänk å köre bakom denna bil å kunna se på 3 lcd skärmar i hans bak..

Fina inredningar fanns de i många bilar å detta var en av dom...

Här är en annan med speciell inredning. Var vattenfall och dimrök i bagagen, coolt!!

Och inne i bilen hade de ett bord så man kunde spela poker. Ägaren tyckte jag skulle sätta mig i mil å ta kort i taket som var fullt med högtalare men de var ju staket runt å de kändes bara dumt. Klarar mig på avstånd som alla andra.

En Honda Civik =)

Lite annorlunda än den T har...

Denna bil var de en tjej som gjort. Coolt =D

Fridells bil :) På edaträffen var denna bil röd och svart men han har precis byggt om denna helt och hållet och lackat om den. Kul att se.

Denna bil var syrrans favorit...

Varje år så är de alltid en helvit bil med vit inredning som jag fastnar för. Konstigt de där..

Kan ju inte vara så praktiskt men fint var de..

Sen har vi lite Dödskalle-Halloween-Häx-Tema!

Denna skulle passa fint hemma :)

Häxa mitt ute bland bilera..

Denna var i min stil, jag som älskar skelett, liemannen och dödskallar. Skulle jag motivlackera en bil så blir de nog något i denna stil..

Ännu mer skelettrester...

Saab=Nya ferrari?

För mig finns de bara typ 4 olika saabar och de är sååå vanliga, lite tråkiga och allvardagliga kanske. Men här fanns två skitcoola saabar. Man skulle inte tro att de är saab en gång! Inte jag iaf. Skulle hellre haft en sån här än en ferrari, hade väl vorit något haha =)

Och när vi sen skulle åka hem igen så gissa vilken bil som stod sådär 8 bilar bort ifrån våran bil. Jo "våran kompis-limegröna bilen". :) Vi skrev en lapp till han där de stod: Vart fan tog du vägen? =) mvh Saab 9-5 :D så skrev vi dit syrrans telefonnumer. Satte den på rutan å tänkte han kanske skulel höra av sig men de gjorde dom inte.. Faan! Men vi hade skitkul åt dessa ändå :) Tur man har något som sysselsätter en.

Sen var vägbeskrivningen hem vi fick Jönköpig-Mariestad-Kristinehamn-Karlstad-Arvika.
Vi lyckades ju såklart köra fel de första vi gjorde!! Stod inte jönköping uta anitingen Stockholm-göteborg-örebro och den andra stod de helsingborg på. Vi valde den första och då fatta jag med en gång att de var fel för de felet gjorde vi förra året också fast då var de micke som körde. Och att vända på en motorväg är inte de lättaste! Tillslut svängde vi av på ett ställe å fortsatte till en motorväg mot göteborg men då var vi rädda att vi skulel få köra helt dit, tillslut stod de en skylt med Maristad å då pusta vi ut för en stund men sen försvann den å då var vi oroliga att vi kört fel igen. Syrran ringde nicko för andra gången sen vi börja åka hemåt för att kolla om vi var på rätt väg och vi löste de :) Sen när vi kom till Maristad så kände jag direkt att något var konstigt, varför skulle man köra igenom hela stan när vi inte gjorde de på vägen till Jönköping? Sen kom vi helt plötsligt ut på en väg mot stockholm och Jönköping å då kände jag direkt att något är fel vi måste vända annars är vi la på väg till Jönköping igen. Fatta inget av denna turistinfokartan som fanns på ett ställe där. Kom på att min halvbror bott där så jag ringde han men han svara inte å syrran ringde Nicko för å fråga vart vi skulle nu, han höll på å skratte ihjäl sig att vi trasslat in oss där med så han skulle hämte oss. Han var i skövde då så vi var tvugna å vänta ett tag så skulel han visa oss vägen :) Sen ringde han för att fråga exakt vart vi var. Vi var vid shell och jet (de kan man ju inte missa) men han visste inte var de var så han fråga om vi kört över ett järnvägsövergångsställe (svara vet ej), mc donalds (vet ej), lidl (vet ej), lång uppförsbacke (vet ej) han skratta å fråga om vi inte minns något av vad vi kört förbi nyss. Haha nej!! Men jag mindes att vi körde förbi ett superkonstigt röljus och ett stort vattentorn. Tillslut säger han du jag stannar å frågar någon vart ni är men tror inte han fick svar så kom han på att han hade en gps som han inte ändvänder men nu skulle han koppla in den för att kunna se exakt vart vi var. Så då gick de bra. Gissa om de tre männen skratta när de "plocka upp oss". *skäms*
Då var de bara att följa efter dom och då visa de sig att man skulle köra mot stockholm (så vi hade inte kört fel) sen skulle man svänga av mot gullspång och sen följa kristinehamn. Hur fasiken skulle man veta de? Sen när man var i Kristinehamn så stod de aldrig skyltat till Karlsatd så vi hade säkert kunan köra fel många gånger till om inte vi fick köra efter dom. Giss om vissa fått lite utskällningar för den dåliga vägbeskrivning. Om jag skulle säga till någon hur man tar sig till arvika från Jönköping så följ Helsingborg-Mariestad-Stockholm-Sväng till Gullspång-Kristinehamn-Marieberg-Karlstad(när man väl var där)-Arvika. STOR SKILLNAD DE!
Tillslut kom vi äntligen hem och hemresan tog också sådär typ 5 timmar trots att de bara var 33 mil dit. Körde totalt 80 mil istället för 66 vilket innebär att 14 mil vara var felkörd :( men men.. Nästa år då kan jag vägen. Fast jag är inte sugen på att köra något mer utan gps!!

Inga kommentarer: