onsdag 14 april 2010

Snart äre sommar!!

Är så himlans härligt väder. Så himla gött att sitta ute och bara njuta av vädret. Går runt i klänning och man fryser inte för fem öre =) Men jag blir fort rastlös. Kan inte sitta still allt för länge utan måste ha något att göra eller någon att prata med. När man bodde i huset tog jag ofta med den bärbara datorn ut på verandan och kollade internet under tiden man sola. Man kanske skulle haft en bärbar ändå? Jämt nu sakner jag de iaf. Eller så kanske man skulle köpt en bok så man har något att läsa? Jag som ALDRIG läser. Ja vi får se. Nu sitter jag ute en stund och funderar lite så går jag in å kollar datan så går jag ut igen en stund å så fortsätter jag så. Dörren står öppen för de är så himlans gött väder!! Och alldeles nyss så kom de in en STOOOR svart katt som gick förbi datan, SHIT vad jag skvatt! Blev ju livrädd, tror dock han blev minst lika rädd för han sprang ut väldigt fort =)

Igår när jag satt på toan så ringde de på dörren så jag skynda mig och drog på legginsen snabbt å gick å öppne dörren. Där stod två tjejer som undra om jag ville köpa majblommor och jag svara att jag redan köpt (trots att jag inte har det) och de står fortfarande kvar och jag tänkte shit vad gör jag om dom säger att dom vill se blomman för att se så jag inte ljuger? Förra året körde jag med den att jag inte hade några kontanter men då kom dom med en gång efter att vi hade handlat senare på eftermiddagen och frågade om vi tagit ut pengar nu. Haha!
Så stod tjejerna kvar en stund så säger den ena: Vi är syskon. Så jag svara lite halvsurt: Nää de tror jag inte du. Jooo svara hon så jag sa neej en gång till. Så säger hon jo din mamma är ihop med min pappa å tankarna snurra verkligen och jag hade inte en tanke ens på att mamma faktiskt är ihop med någon. Snäll som jag är så jag svara nej de är vi inte ytterligare en gång innan jag kom på att jaha du är en av Tommys döttrar å så var de ju. PINSAMT! Jag vet ju att han har 4 barn men har inte hunnit träffa alla och jag har absolut inte tänkt tanken att de är mina syskon, nej jag har nog ändå. Men vad taskig jag kände mig då. Mamma har ju berättat flera gånger att de varit så nyfikna på mig. Ringde Mamma igår och Sanna hade såklart redan ringt å berättat att hon varit här. Och mamma sa även att mamma och Tommy varit ihop snart 7 månader (shit vad tiden går fort!) så de kanske är dags å börja vänja sig vid de nu..

Inga kommentarer: