fredag 2 april 2010

Sjuuuk :(

Igår var jag beredd på att jag skulle jobba mina 12 timmar men allt eftersom så kände jag att jag blev dåligare och dåligare, ville bara ha luft! Gick ut en sväng men jag mådde fortfarande dåligt. Skicka till syrran att jag kanske håller på å blir dålig och hon svara att hon var spyfärdig hon med! Då kom jag på att jag körde ju hem Liam iförrgår då han hade fått magsjukan. Tänkte inte alls på att de kanske smittar, jag är ju typ aldrig sjuk!
Berättade för chefen bara så hon var lite förberedd på att jag inte mådde 100procent bra men sen gick de bara utför och jag var tvungen att springa in å dricka vatten och då tyckte vi att de var likabra att jag åkte hem för de ville ju inte bli smittade. Var fortfarande osäker på om jag var "sjuk" eller bara väldigt trött å sleten men jag åkte hem halv 5. Mamma berätta att man ska dricka blåbärssoppa för att motverka magsjuka men jag kände verkligen inte för att köra in till stan. Vägen från Challa till Arvika har aldrig i hela mitt liv känns så långt som de var igår!!

Så direkt jag kom hem så la jag mig på soffan och en mycket snäll person åkte iväg och handlade cola och blåbärssoppa till mig :)
Sen åkte han iväg till sina kompisar fast han ville inte alls lämna mig när jag mådde så dåligt. Men jag var ändå inget bra sällskap, tyckte ja. Sen vid halv åtta så vakna jag och då var de dags att kuta och de var precis att jag hann fram te toan innan jag spydde!! På 3 timmar spydde jag 14 gånger!! Mådde inte alls bra. Skickade till chefen att de nog var väldigt tur att jag faktiskt åkte hem för annars hade jag ju spytt på jobb och då hade jag antagligen spytt i affären så fort som de gick. Hann ju inte ens till min toalett knappt som är typ 10 meter ifrån vardagsrummet...
Sen skicka denna vännen att han åker ifrån kompisarna för att ta hand om mig, så snällt så. Sen åkte han och köpte nyponsoppa också för jag fick för mig att de var bättre. Spydde massa gånger och skämdes verkligen att han skulle se mig i de tillståndet men jag är ändå glad. Var så himla skönt att bli ompysslad och någon som gick å fyllde på vattenglaset en miljon gånger. Han tillochmed skura upp spyorna en gång då jag inte hann te toan.. Hur många gör de?! Uppskatta verkligen de iaf!! De finns nog trots allt bra personer där ute!!

Och idag var ju planen att dra till Elmia med karavanen halv sju i morse. Jag förvarna dom ju igår att jag var dålig och inte visste om jag kunde köra. Beror på om jag blev bättre. Hade någon annan kört hade jag kanske kunnat åka med men att köra tar verkligen på krafterna. Vid 4 kände jag mig ganska pigg för en stund å trodde verkligen jag skulle åka men när klockan ringde 05.22 så var jag lika dålig igen! Så jag var tvungen att skicka att jag inte orkar köra. Fick så himla dåligt samvete!! Vi hade ju verkligen sett fram emot detta allihopa. Och både syrran och brorsan blev sura på mig för att jag inte orka å de stör mig. Men de tar verkligen på krafterna!! Minns inte ens när jag spydde senast förutom denna gången, å aldrig har jag spytt så ofta som 14 gånger på 3 timmar. Syrran hade också spytt några gånger så de borde väl egentligen bara varit bra att vi stanna hemma och vila upp oss. Kanske att vi åker på söndag istället? Men då kan jag ju inte festa med Lasse på lördagen som vi tänkt..

Nu ska jag se om jag får i mig något att äta. Inte ätit sen klockan 1 igår, bara druckit lite soppa då och då.

2 kommentarer:

jannike sa...

Sura? Kan dom inte skaffa egna jävla körkort då?? Stå på dig bara, och krya på dig. Skönt att nån pysslar om dig, antar att han fortsätter vara mr hemlig på bloggen men lycka till i vilket fall vännen :) Kramar

Milli sa...

Jo ibland önskar man att inte bara jag hade körkort.. men men.. Jepp han blir nog hemlig tills jag vågar tro på nått :) Känns för bra för att vara sant. Alla killar är väl idioter förr eller senare så jag måste ju vänta å se.. Kram ;)