fredag 16 april 2010

Köra annan bil..

Igår var jag tvungen att köra en annans bil till stan. En gammal 745a. Kändes skitkonstigt att köra en annan bil. Sist jag körde någon annans bil så gick de ju som de gick :(
Den var skittrög och man fick verkligen kämpa för att komma upp i 70. Är väl egentligen en sån bil man borde ha för att kanske kunna köra lagligt haha.. Men guud vad jag bara älskar min bil ännu mer efter att ha kört en så gammal å trög bil.
Åkte en gammelrosa Cab från 57 också :) De var lite roligare. Och på kvällen åkte vi en amerikanare från 59 och helt plötsligt så parkeras bilen nere i hamnen och han säger nu är det dags. Shit vad många tankar som snurrade, vad skulle hända nu. Var visst inget värre än så att jag blev tvingad till att köra den. Var tydligen ett måste, så vad faaen jag kunde väl lika gärna prova den också. De kändes hur konstigt som helst! Ungefär som när man inte hade körkort och man satte sig i en bil för första gången och skulle köra sin allra första sträcka. Var skitjobbigt! Tänk att man haft körkort i över 5 år och så ska de helt plötsligt kännas som om man är nybörjare och jag glömde och blinka för jag hade fullt upp med att hålla koll på den extremt långa bilen och dess spakar å pedaler. Haha!!

Idag är de jobb på vanliga jobbet. I helgen är jag egentligen ledig och de var egentligen tänkt att jag skulel bli med på dop i morgon men istället så frågade extrajobbet om jag hade lust att jobba i morgon så då bestämde vi de :) Extra pengar är aldrig fel! :) sen direkt efter jobbet i morgon så är de fest hos syrran =) Och sen hörde jag rykten om att jag kanske skulle bli kidnappad. Ja vi får väl se :)

Inga kommentarer: