fredag 19 februari 2010

12 timmar hemmifrån för att träna

Som jag skrev tidigare så var ju planen lite shopping, träna, sola och städa. Åkte till stan vid halv elva för att träna, det var det viktigaste och har precis kommit hem fortfarande klädd i träningskläder, 12 timmar gick bara sådär!! Inte alls som planen var men kul var det ändå, städningen kan vänta...

Först mötte jag upp Mikaela, syrran och Liam. Men affären vi skulle på öppnade inte förens 12 så vi bestämde att vi skulle ta en shoppingrunda ihop. Men först åkte vi och lämnade Liam på dagis. Tur man kör runt med bilbarnstol i bilen ifall det blir såna här ändringar :) Första gången jag körde på andra sen olyckan. Syrran har redan märkt skillnad, mest för att jag blivit lite som hon och hojjtar till vid minsta lilla. Gick först till Kicks där Mikaela tipsa om en mascara som hon använder som förlänger fransarna, köpte en sån och hoppas hon har rätt. Köper nog olika mascaror hela tiden för att jag aldrig kan komma på vilken jag gillar mest.. Sen gick vi till bolaget och efter det tog vi en fika på Nordells. Först var jag lite imot det men jag skulle ju ändå träna så vad gör det om man äter en semla före det =)
Sen gick vi tillbaks till denna affären som öppna 12 men då var det bara en kille som prata engelska där och han kunde inte ta betalt så man fick inte handla något. Skulle komma en tjej om några minuter men vi hade inte tid att vänta eftersom de andra skulle vara på skolan halv ett. Så jag körde dom dit.. Såg föresten denna skylten på väg dit, den var så rolig att jag var tvungen att ta kort :D Åh varför står det istappstelefonen?? Ska man ringa dit tro?

Efter att ha kört dom till Ingestand Folkhögskola så åkte jag in till stan och tränade en timma, tränade så hårt att jag fick kedjan till att hoppa av på ena maskinen :) Var väldigt taggad!! Sen gick jag till ett nytt ställe för att sola på. Vet dock inte om jag återvänder, visst det var bra men var en jobbig farbror som skulle prata hela tiden och berätta hur man gjorde, visst han var ju snäll som hjälpte mig men trodde inte han skulle sitta kvar utanför mitt rum när jag solat kvar, så gav han mig ett visitkort och ville gärna att jag skulle komma tillbaks, visa vart det fanns en dusch också men nej jag tror det räckte med denna farbrorn för idag..!
Sen gick jag inom kappahl och jysk och sen ville syrran att jag skulle hämta henne eftersom hon slutat. Så då gjorde jag det, vi åkte inom denna affären igen och då fanns en som kunde ta betalt och sen gick vi till frisörsalongen och sen hämta vi Liam på dagis. Blev med dom hem och dit kom mamma och Tommy eftersom mamma skulle färga håret på syrran, inne i skamvrån :)
Sen när de åkt fråga syrran om vi skulle göra varma mackor, dricka oboy och se på film, och det lät trevligt så det hängde jag med på :)

Såg Step Up 1 + 2, hade inte sett dom innan. Det som är lite jobbigt när Liam fortfarande är vaken är att han gärna ska stå i tv´n för att kolla. Men han är väldigt underhållande också för han ska ju dansa så fort musik kommer, och så lärde han sig lite nya steg efter denna filmen.

Inga kommentarer: