fredag 26 februari 2010

Fredag och fullt upp!!

Idag var de fredag igen, veckan har åter igen gått supersnabbt!! När jag vaknade så kollade jag datan, åt pannkakor till frukost och sen tog jag på mig träningskläderna och åkte och tränade. Tog även ett solpass fast denna gången på badhuset, orkar inte ha en gubbe som sitter utanför och väntar på en.. När jag var klar hade jag missat samtal från syrran, ringde upp henne och hon hade slutat tidigare på skolan och var i stan och undrade om vi skulle hämta Liam på dagis och sen storhandla lite. Men det var ju en timma kvar tills han skulle hämtas på dagis så vi tyckte att vi nog hann det innan han skulle hämtas.
I ingången till konsum så träffa man ju på föredetta svärmor också, blev ståendes där och babbla ett bra tag, syrran hann och skicka många sms under tiden sen hade hon sett oss och förstod att detta tar tid :D Hon var redan inne i affären och shoppade..
Sen fick jag dra mig in i affären och tog min korg och satte den i syrrans vagn. Frågade henne om de verkligen heter att man ska storhandla lite, antingen så storhandlar man väl eller så handlar man lite? haha!! Och Detta är vad jag kallar storhandling!! Har aldrig varit med om att ha handlat så mycket, min korg räckte inte till och vagnen var knökfull, överfull och lite till. Hade ju med mig träningsväskan och i den har jag ju inte med mig nån kamera tyvärr, tog mobilen och tog kort för den var såå jääkla full att det knappt gick å styra. Roligt värre!!
Sen kommer syrran springades och säger herre gud klockan är över 4 och Liam ska hämtas. Ojj då.. Att storhandla lite tog alltså 1,5 timme. Och Liam var kvar på dagis en halvtimma längre, så kan de gåå... Sen när vi hämtat lille skrutt så skulle Jezzica till godishuset, det var ju tydligen ett måste. Sen körde jag hem dom. Bilen var såå knökfull såå!! Barnvagnen och pulkan tog ju upp hela bagaget så alla sådär 20kassar fick vara i baksätet tillsammans med Liam som man knappt såg. Det var kul hehe.. Trodde jag hade en stor familjebil men idag kändes den inte såå stor =(

Så här ser föresten min telefon ut som jag köpte i november :D Såå fin så :) Är supernöjd med den!! De tråkiga är dock att eftersom det är en touchscreentelefon så kan man ju inte skicka sms utan att kolla på telefonen. Med telefoner som har knappar så känner man ju av knapparna så man kan skicka sms utan av att kolla ner på telefonen, förutom när man skrivit klart och kontrollerar stavningen. Och sen kan jag inte läsa sms under tiden jag pratar i telefon det är också lite störande eftersom man pratar en hel del i telefon..
Och ikväll har jag försökt å lägga in bilderna på datan för att kunna visa er hur vagnen såg ut bland annat men jag fattar verkligen inte hur man gör. Har installerat skivan och satt i usb´n i telefonen, läst handboken men nej de funkar inte alls!! Störande. Så om någon vet hur man gör så får ni gärna meddela det :D
Nu låter de som att jag inte alls gillar denna telefonen men de gör jag, den är ju rosa :D Och de finns massa bra funktioner på den!!


.:::::EDIT:::::.

Har fått in bilden på datan, gissa hur?! Haha.. Jag skicka bilden från telefon till syrran som la in den på sin data och bloggade med denna bilden och därifrån kopiera jag den. Så kanske man ska göra med alla bilder eftersom jag inte fattar hur man lägger in dom direkt från telefon till datan..

Inga kommentarer: