onsdag 3 februari 2010

Pulkaåkning i Rackstad :D

Förra året drog vi iväg ett helt gäng till Arvikas skidbacke i Rackstad. Var skitkul och vi bestämde då att detta måste vi göra om.. Idag var det dags igen. Men det blev väldigt hastigt att vi skulle iväg eftersom det var snökaos och Linda L vågade inte ta sin bil eftersom det inte var plogat, det bara vräkte ner snö och när hon provade att köra så körde hon in i en snödriva och blev nästan påkörd av en lastbil eftersom bilens bäkände stod mitt i vägen. Men trots detta så ville vi ha lite äventyr och chansade..
Jag åkte först och tränade, sen åkte jag och hämtade syrran, höll på att knappt ta mig upp för hennes lilla backe till parkeringen. Där fick jag stå i 25 minuter för att vänta på henne!! :( Men en arbetskollega och hennes dotter som bor granne med syrran kom förbi så jag prata med dom ett tag.. Sen släppte jag av syrran på Liams dagis och åkte hem för att leta fram termobyxor och varma kläder. Kokade choklad och tina lussekatter under tiden sen när Jezzica och Liam kommit så åkte vi till Jössefors och hämtade Linda L. Blev bara vi 4 denna gången men vi hade väldigt kul ändå :D Men det blir nog snart en tur igen. Och jag är väldigt chockad att jag tog mig upp för den branta backen men jag har verkligen en bra bil :D
Vi hade hela backen för oss själva :) Kanske för att det inte var plogat å för att det vräkte ner, vem är ute och åker då lixom? :D

En plog-makapär var iaf ute och körde...

Liam var inte direkt överlycklig över att få åka pulka...

Men ibland kunde han dela med sig av sina flin :)

Och jag måste ju säga att vi var suveränt duktiga på att åka pulka :D

Eller vad säger ni? :) Ena omgången så hann jag inte vänta på Liam innan pulka började åka ner så han låg med ansiktet i min mage typ och som ni ser så slutade den turen i diket...

Men man hamnade ju så klart inte i diket varenda gång :-)

Jezzica provade att åka utan stjärtlapp, gick la sådär... :)

Blev ju lite bättre glid att sitta på den men det blev lite mer kullerbyttor också :D

Efter en del åk var Liam väldigt röd om kinderna så vi bestämde oss för att gå till bilen och dricka varm choklad och äta lussekatter, hade inga bullar i frysen så man får ta vad man har :D

Inga kommentarer: