måndag 8 februari 2010

Barnvakt

Igår fick jag lite bråttom med att hämta Liam på dagis. Hade ju vetat om de några dagar men ändå så sprang tiden ikapp och de var precis att jag kom fram till 12 då han skulle hämtas. Han hade precis ätit och satt kvar vid bordet med haklapp på. Han blev suuuperglad när han såg moster och så fort de lyft ner han från stolen så sprang han och sträckte upp armarna till mig.. Men dagisfröken var ju tvungen att ta med han för att torka av han runt munnen och händerna och de gilla han inte alls. Han ville verkligen till mig :D Och sen kom vi till de jag såg minst fram emot!! Att klä på han ytterkläder.. Han hatar nämligen det, skiker och ålar och har sig.. Detta momentet har man gjort några gånger så man är väl van men när man hämtar han på dagis så vill man ju inte att han ska vara sån. Vad tror då dagisfröknarna?!? Hur som helst så var han superlugn, var inga problem alls att klä på han idag :D Var inte ett ljud och han hjälpte tom till med att ta på skorna.. Sen tog vi barnvagnen och gick hem till mig.
Å herre gud att köra barnvagn på oplogade trottoarer säger jag bara!! Jag har ju inte så lång väg från dagis till mig, tar typ 5 minuter att gå men med barnvagn tog det säkert en kvart? Går ju knappt att köra i detta och jag måste ge en ros till syrran som varje dag går 1,5 timme i detta skitväder med barnvagn bara för att lämna och hämta han på dagis.. Är bra mortion iaf. Men en barnvagn med dubbdäck hade nog inte varit fel, finns det ens
Sen när vi kom hem så satt han så fint i soffan och kolla på barnprogram. Och de är sällan han sitter still alls. Sen bytte han till mtv och börja såklart dansa och springa omkring. Då var inte barntv något för han.. Så sprang han å hämta saker överallt å allmänt stöka ner.. otroligt vad mycket de hinner stöka ner på bara nån timme. Sen någon gång kom syrran och hon blev ju såklart sittandes och kolla datan eftersom hon inte fått internet än. Så vid halv tre klädde hon på Liam och nu var han sitt vanliga jag och skrek och ålade sig så fort han ska få på sig kläder. Tur jag slapp de när jag hämta han på dagis för de hade varit pinsamt. Sen tog vi en promenad till stan och köpte busskort så hon tar sig till skolan hela månaden och sen handla vi på konsum (handlar alltid där). Efter de kom jag på att de kanske var dags att lämna in denna ansökan till icakortet som jag skrev på 5/10. Haha.. ja den har legat i väskan men lixom blivit bortglömd.. Har inte handlat på ica sen dess heller så då ser ni vad ofta jag gör det hehe.. men kan ju vara bra att ha ett kort ifall de har bra kortpriser nån gång..

Inga kommentarer: