torsdag 11 februari 2010

Liam=smart!!

Minns ni att jag hämtade Liam på dagis härom dagen och sen passa han några timmar. När syrran hade kommit och satt vid datan så lyfte hon upp honom så de satt bägge vid datan å han fick då syn på mina batterier som låg där. Först ville såklart inte Jezzica att han skulle ha dom men tillslut fick han dom ändå och roade sig själv ett tag. Han gömde en del under min limegröna ryamatta, sen hämtade han dom å efter en stund så putte han under dom där igen å så höll han på.. När dom hade gått så städade jag upp här och utan att tänka på det så trampade jag ju såklart på en knölig matta så jag plockade ju upp dom. Hittade dock inte alla batterier så det spörs väl när de dyker upp...
Hur som helst så var han ju här en snabbis igår igen och medans syrran var på toan och jag satt vid datan så satte jag han i knät, han kollar på datan och sen efter 10 sekunder så vill han ner igen. Åh vad gör han? Jo han går direkt till min matta och lyfter den, där ser han antagligen att mina batterier inte låg kvar och går till datan och pekar på där batterierna ligger. Erkänn att det är jäkligt smart gjort!! Jag blev iaf väldigt chockad, han har ju nästan bättre minne än mig ju.. Aldrig att man trodde att en unge på snart 1,5 år kan komma ihåg sånt när det inte ens var samma dag.. Har ju sett massa tecken innan på att han är smart men detta tog nog priset!! :-)

Igår fick Jezzica en ny tid i mars för Liam hos ögonläkaren i Karlstad. Vi var ju där för snart ett år sen, glömmer aldrig den dagen för det var så fint väder och solen lyste och det var massa fina blommor ute och Liam gillade verkligen inte solen efter att ha fått dessa ögondroppar.. Sååå många grimasjer :D Hur som helst så fråga syrran mig om jag ville med eftersom jag var med sist och vet precis vart det är. Och givetvis så jobbade jag ju egentligen den dagen men snäll som jag är så bytte jag dag med en kollega. Tänk att man trots att man inte har barn så tar man ledigt pga barn haha.. Men vad gör man inte för mosters lilla älskling :D
Men nu vet man iaf att ska man ta kort så ska man göra det före läkarbesöket.
Sen kanske man kan ta en tur inom Ikea också?? :-) Kan ju hoppas på att mina nattduksbord någon gång finns i lager, har ju varit där säkert 3 gånger för att köpa dom samt skickat iväg kompisar dit när de står på internet att de finns i lager men så är de likt förbannat slut!! Så omtyckta är dom nog!! Men någon gång måste man väl få tur...?

Inga kommentarer: