söndag 28 februari 2010

Milla och Milli - Mys =)

Igår efter jobb så körde jag hem Linda och sen direkt hem till mig. Hann precis ta av arbetströjjan, sätta på en ny tröjja samt slänga i mig en halv köttbullesmörgås innan Milla kom på besök :D
Vi såg Melodifestivalen, eller jag hängde inte alls med då vi hade så himlans mycket att prata om. Bara prata, prata å prata :D Sen gjorde vi i ordning kladdkaka. Och mitt i allt så upptäckte jag att jag inte hade någon vaniljsocker (tror den blev kvar hos syrran på halloween?) och med tanke på vad som hände för två veckor sen när jag bara skulle iväg snabbt för att köpa chokladsås så vägra jag att åka till Ok bara för att köpa vaniljsocker. Känns som att sånt kan bli en otursresa!! Så jag tänkte att jag kunde knacka på grannen ovanför för att få låna lite men hon var ju inte hemma, och de grannar som jag annars pratat mest med har ju flyttat.. Så kom jag på att Hanna flyttat till min gata, träffa på henne häromdagen på parkeringen så hon pekade på vilken lägenehet hon hade flyttat till. Så jag tog på mig skorna och genade över gården, hade snö upp till knäna och lyckas tillslut hitta fram till rätt dörr. Var lite osäker för jag har aldrig varit i det huset och det var så konstigt system med dörrar och allt. Men såklart fick jag låna lite vaniljsocker och jag behövde inte komma tillbaks med en matsked idag :)
Sen fortsatte baket och vi såg en film under tiden men inte ens den lyckades man hänga med i då det var så mycket prat. Pratade massa gamla minnen om allt vi gjort sen vi var 16 år och träffades för första gången, känns inte alls som de var så länge sen man träffa Milla men tiden går fort och guud vad mycket vi egentligen gjort. mycjet hade man ju glömt av tillochmed!! =)

Och vettni, jag tog inte en ända bild.. Konstigt?! Tänkte inte alls på kameran.. Jo när Milla försökte ta ett glas som typ satt fastlimmat i skåpet. Har tagit på det flera gånger men aldrig lyckas få loss det men Milla hon gav sig inte utan skulle ha just det glaset, hehe... Kul kul :D Hoppas hon flyttar tillbaks till sverige snart så man kan göra allt det där man gjorde när man var ung :)

Eftersom Milla inte åkte härifrån förens kvart över ett så blev de inte många timmars sömn innan jag var tvungen att stiga upp klockan åtta för att duscha å sen åka och hämta Linda och sen åka på jobb. Hade så jääkla ont i magen att jag knappt visste om jag skulle orka med dagen!! Men efter några timmar så gav de sig tillslut.. Jobbigt!! Nu har man nyss kommit hem och nu luktar de som att potatisgratängen snart är klar :)

Inga kommentarer: