onsdag 10 februari 2010

Vad glad man blir över vissa saker..

För tre veckor sen gick en kompis till mig och T förbi köpcentret och tvärhaltade när han såg att jag jobbade och tittade in för att prata lite. Han sa att jag blivit skitsnygg och att han knappt kände igen mig.. Aja tänkte inte så mycket på det- är ju så alla killar säger..

Och för sådär två veckor sen så kom en av T´s arbetskamradet in på jobb och de samma gjorde hon, såg nästan ut som hon snubbla på något som inte fanns och ni skulle sett hennes min, såg ut som hon tappa hakan. Så säger hon något i stil med- Herre guud vad du gått ner i vikt, shit vad fin du blivit. Jag kände ju knappt igen dig! Å än en gång så tycker man de är konstigt att folk ser så stor skillnad??

Men det roligaste var nog igår när jag jobba och en kund som jag knappt pratar med, jo bara om jobbet och de hon söker efter och sånt, iaf så frågar hon mig: Du har gått ner ganska mycket i vikt va? de måste du för jag kände knappt igen dig. Så jag svarar att jag gått ner 11kg oh hon säger med en gång men guud ja nu får du verkligen inte banta mer du är jättefin som du är nu, du var ju inte ens rund innan.. Så jag svara jo de var jag att och jag har fortfarande lite mage kvar så säger hon: nu känner jag mig som en mamma men jag gillar inte unga flickor som ska banta så jag säger till dig att stanna där du är nu.. Så jag svara henne att jag inte bantar utan att jag bara går ner ändå..

Berätta ju såklart detta för chefen, är ju roligt att tom kunder ser att man gått ner, jag tänker inte alls på det och förstår verkligen inte hur andra knappt inte kan känna igen mig?? Jätteunderligt.. Men min chef verkar orolig för mig och sa att hon höll med kunden att jag inte behöver gå ner mer i vikt.. Men hallå jag har ju inga mål.. Är jätteglad som det är nu. Har ju knappt gjort något ju.. Visst att jag promenerar en del och försöker träna två gånger i veckan men de har jag ju gjort några år och de har ju inte direkt gett nått resultat..


Och igår på min rast så gick jag till en butik där Lind N jobbar.. Stod å snacka med henne och Sara ett tag sen kom min bilmekaniker förbi å dunka mig på ryggen.. Så blev att jag prata med han ett tag och passa på att nämna bilens senaste problem. alltid är det väl nått haha!! Sen fick jag nys om att gottebiten säljer 200grams choklad för 10kr styck. Anledningen var kort datum fast jag tycker inte det var så kort, 1 april går dom ut.. så jag passade på att köpa 4 stycken :) Choklad kan man ju inte klara sig utan.. Annars äter jag inte alls mycket godis.. Äter typ bara godis hos syrran annars tar jag bara lite choklad då och då och det är väl allt..

Nu ska jag ta på mig träningskläderna och ta en promenad till stan och badhuset för att träna.. Solen lyser och när jag satt i köket så kände jag hur mycket det värmde! Då vill man verkligen inte sitta inomhus och jäsa.. Sen får vi se vad som händer.. Ska nog börja leta fälgar till min bil. Vill verkligen inte ha dessa orginalfälgarna till sommaren.. Många tycker att folk ändå inte bryr sig å tycker inte alls att detta är viktigt. detta var ändå något av de jag kollar på när jag köper bil men min mekaniker sa att jag inte kan få allt på en bil precis så som jag vill ha den.. Så jag fick helt enkelt köpa en jättefin bil och göra en del av jobbet själv.. Aja de funkar väl det med men lättast hade ju varit att köpt en bil precis så som man vill att den ska se ut :)

Inga kommentarer: