onsdag 10 februari 2010

Romantisk middag, eller inte :)

Eftermiddagen och kvällen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.. Hade ju tänkt jag skulle träna och var nästan på väg, svårt att slita sig från msn ibland :D Så knackar syrran och Liam på vid 4 och ville jag skulle bli med dom till stan.. Var ju härligt väder och jag hade ju ändå tänkt promenara till stan och sällskap gör ju inget :-)

Så när vi är i stan så går vi inom Telia vilket tog en stund. Sen gick vi vidare. Jag fundera på om jag skulle gå hemmåt för jag kom på att jag inte ätit något och var ganska hungrig.. Så säger Jezzica ja men jag kanske kan göra nått så kan du bli med hem. Jasså, vadå? Ja pannkakor kanske säger hon. Så frågar jag om har sylt men de har hon inte. Så säger jag att vi kanske kan göra stuvade makaroner och korv eller nått (de är väl sånt alla kan göra och allt brukar finnas hemma?) men nej hon har inga makarroner. Så kom vi på att vi kunde gå inom Linda och fråga om hon hade makkaroner. Haha.. Så hon hällde i lite makkaroner i en påse. Sen kom jag på att syrran inte äter ketchup så jag fråga om hon hade det också så hon spruta i en del i en påse och vi skratta en hel del och sen gick vi vidare. Självklart var det JAG som fick köra barnvagnen och jag vet exakt i vilka backar jag inte ska bo i. Bor man som Jezzica eller Linda så behöver man verkligen inte ha träningskort för detta var ju fasiken jobbigare än att träna en timma på gym ju!!
Sen tillslut kom vi till syrran och jag börja göra i ordning middagen. Så frågar jag syrran vart hon har kryddorna och hon viker sig av skratt och det tar en stund innan man lyckas höra vad hon säger. Hon har INGA kryddor kvar. Hon kastade alla efter att ha hittat en död mus i grillkryddan när hon bodde i Edane. Visserligen förståeligt men vafaan nån krydda måste man ju ha, iaf lite peppar och salt.. Så frågar jag henne om hon inte kan knacka på hos hennes snygga granne och fråga om hon får låna lite peppar men nej de våga hon inte. Så hon fick sköta omrörningen av stuvningen och jag tog med mig Liam och knackade på hos grannen bredvid och fråga om de hade lite krydda att låna ut :D Inga problem!! Tog med mig en burk och krydda lite och efter sådär 20 sekunder så hade han fått tillbaks sin krydda.. Och när jag kommer in igen så har syrran lyckas bränt stuvningen fast att hon rör om, att sänka plattan var ju ingen tanke tydligen. Och bara någon minut senare så ser man att även korvarna är svarta.. Ja hon är då en mästerkock eller vad säger ni? Haha.. Så när maten är klar sätter vi oss ner och jag sitter med en kniv och försöker få ur ketchupen ur påsen. Guud vilken romantisk och lyxig middag va.. Kanske inte haha men roligt var det..

Sen efter det gick jag hem, första gången jag gått hem från henne och jag tog tiden bara för att hon alltid säger att de tar henne 45 minuter att gå till dagiset bredvid mig (fast nu går hon tydligen på 40 minuter) men för mig tog de 25 minuter till dagiset och en halvtimma till mig :)

Vi åt vid sex och nu är jag hungrig igen och jag har tänkt steka potatis, korv, bacon och ägg :D Inte ofta man lagar mat 2 gånger på 3 timmar men jag måste ju ändå ha med mig matlåda på jobb i morgon så..


Just nu sitter jag med en Sauna Belt på som jag köpte för några år sen... Det är som en värmedyna som man sätter runt magen så är det meningen man ska gå ner i vikt av denna? Jag använde den väldigt mycket när vi bodde i jössefors. Vet inte (eller minns inte) om man går ner i vikt av den men tänkte iaf tipsa om denna för de som har mensvärk eller väldigt ont i magen. Som de flesta av mina vänner vet så har jag haft väldigt ont i magen de sista, t.o.m varit hos läkaren. Men iaf så kom jag på att tänka på denna för ett tag sen och hämtade in den från förrådet och tänkte då att jag skulle prova den nästa gång jag hade ont i magen.. Så härom dagen var det dags igen, hade så ont att jag inte visst vad jag skulle ta mig till!! Så jag hämtade bältet och satte i den i en förlängningssladd så att jag kunde sitta i soffan och se på tv men ändå kunna gå och kolla datan i reklampauserna. Suveränt. Och värken försvinner, eller kanske inte försvinner men man tänker inte på den iaf. Så skönt med värme på magen.. Så nu har jag gått omkring med den typ 2 timmar varje dag.. Undra om man kan sova med den också? Nää nu får jag koppla loss den för att gå och laga mat.. Undra om de kanske finns en sån värmedyna som kanske går på batteri istället? Så kunde man ju haft den vart man än var :-)

Inga kommentarer: