måndag 11 januari 2010

En dag som inte gick som planerat!!

Usch vilken otursdag man haft idag. Tror inte något gick som planerat!!

Planen var ju den att jag och Tonje skulle träna och sen umgås från halv två till halv sex. Såg fram emot detta. Har ju inte tränat alls detta året :( Och inte har jag hunnit träffa Tonje heller eftersom hon inte haft bil och har ju haft lov så hon passerar ju aldrig stan då.. Det var iaf planen. Allt som var planerat för idag..

Det börja med att jag vakna strax före sex av sms från Tonje. Så skriver hon något i stil med förlåt om jag väcker dig å bla bla bla.. Ni som känner mig vet ju att jag vaknar av minsta lilla ljud så självklart vaknar jag ju av detta precis som av alla sms man får mitt i natten...
Sen skicka syrran å väckte mig å ville ha skjuts till läkaren eftersom hon hade en tid där. Mammas bil starta ju inte, som vanligt!! Hon fick inte tag på någon annan å jag var ganska stressad eftersom hon skulle vara där tjugo i två och jag hade ju min träff med Tonje halv två så jag var tvungen att åka å hämta syrran först.. Å hon bor ju 1,5 mil ifrån stan.. Så jag åkte dit vid ett. Precis när man svänger in på deras smala skogsväg så givetvis kommer de ju en stor buss, eller ja inte av största modellen men med tanke på vägens storlek så var den stor. Så jag saktar ner och kör i typ mellan 10-20km i timmen och kör åt sidan så den ska ta sig förbi. Å vad händer sen? Jo jag SITTER FAST!! Här får man för att man är snäll lixom.. Jag har kört i diket.. Är ju snö överallt så inte lätt att se när allt är vitt.. Prova å ta mig loss men de gick inte. bara spann.. Ringde syrran å sa att jag kört i diket å hon bara skratta.. Hon och Jerry bland annat brukar skojja om att nu efter att jag köpt denna bilen så har dom sagt att dom slår vad om att jag snart kommer köra av vägen eller köra ihjäl mig eller något. Så detta var nog inte en chock för henne. men saken var ju att de trodde jag kört som fan å sladdat å så men grejjen var ju att jag körde så sakta det bara gick, typ.. Lite kul faktiskt att jag på de 5 åren jag haft körkort bara lyckats köra av vägen en ända gång och det var idag :D
Iaf efter en stund kommer syrran och brorsan springandes med en spade.. Syrran var väldigt stressad och tiden gick.. Tillslut efter mycket gräving och bötting på bil så tillslut kom jag loss. Körde hem brorsan och sen fort som tusan till stan.. Syrran kom la typ 10-15 minuter för sent och jag nästan en halvtimma.
Vad händer när man kommer till stan då. Jo en annan bil har fått stopp så man måste stå å vänta på att de fått undan bilen. Sen kan jag äntligen parkera vid badhuset. Som om man inte haft nog med problem å stressat ihjäl sig så krånglar larmet. Gick inte att larma bilen. Denna larm-mojjängen i fram blinkar inte som den alltid ska göra.. Detta har dock hänt förr när de är väldigt kallt men då har man bara behövt öppna huven och stängt igen med en gång så har de fungerat.. Men nej inte idag.. Pröva med allt. starta bil flera gånger å öppna å stängde huven. Tänkte att jag får väl använda nyckel å låsa då men går det då? NEJ, såklart inte.. ÅÅh.. Jag och Tonje stod bra länge å försökte med allt.. Men jag våga inte ställa bilen mitt i stan olåst under tiden jag träna.. Så vi sa att vi skippar träningen å åker till konsum å handlar mat så åker vi hem till mig sen.. Så de gjorde vi.. Så fort jag parkerat vid konsum. Tar typ 3 minuter dit, gissa vad Tonje skrek- DEN BLINKAR!! Ja se på faan.. Varför fungerar den nu helt plötsligt.. Typiskt!! Men vi gick in å handla å sen åkte vi hem å gjorde lasagnette med baschamellsås.. Så jäkla gott :) Satt å stre om allt och när hon åkte vidare så åkte jag å hämta jezzica som fördrev tiden på biblioteket i väntan på skjuts, så körde jag hem henne..
Där såg vi på Paranormal Activity :) I Början tänkte jag faan vad tråkig skräckfilm. Men sen när det börja hända grejjer kunde man inte sluta kolla.. Fan vad läskiga saker. Tänk att de hänt i verkligheten. Var lite läskigt att köra hem hehe..

******

Igår vakna jag av att hemtelefonen (som bara telefonförsäljare ringer på) ringde, de ringde å ringde säkert tio signaler. Orka inte gå upp å svara eftersom jag tänkte att de säkert var en telefonförsäljare igen. Men så ringde de igen efter bara 5 minuter å de hör ju inte till vanligheten så jag tyckte att jag nog var tvungen å gå upp å hämta telefonen. DÅ var de Akuten i Arvika som ringde å sökte Tony. Kul å bli väckt av en sån sak.. Tänkte inte så mycket på det..
Men...
Nu ikväll efter att man kom hem har jag pratat i över en timma med exets syster Linda. Hon berätta att T har blivit inlagd på sjukhuset igen. Av samma anledning som i Augusti. När han spräckte lungan i Augusti tyckte jag nästan det var rätt åt han men sen tyckte jag lite synd om han ändå. Hade dåligt samvete för att jag aldrig skrev något till han. Men han kom ju till huset bara tre dagar efterråt så då prata vi ju om det då. Nu är det lite samma sak. Känns såklart ganska tråkigt..
För två månader sen när vi sålde huset och satt på banken så sa han att han fortfarande har väldigt ont och knappt kan andas eller ens duscha utan att de gör ont och av minsta lilla ansträngning så får han ont.. Nu funderar jag igen på om man borde höra av sig? Kan väl skicka ett sms med typ krya på dig eller hoppas du blir bättre snart. För även om jag inte älskar han längre eller vill bli ihop med han så saknar jag han ju ändå som en kompis. Och kompisar vill ju att sina kompisar ska må bra. Oftast iaf..
Men grejjen är den att hans flickvän är så svartsjuk, fast nu var de ju inte de jag skulle skriva om. Men hur som helst så de senaste gångerna när jag skickat till han typ om det var halv tio vi skulle ses på banken så har han inte svarat.. Skulle gissa på att han inte får för henne? Detta var väl typ 13 november. Så skicka jag till han för första gången efter vi sålde huset för två veckor sen å fråga hur länge hans mamma var kvar i Sverige eftersom hans syster glömde ett spel hos mig som jag tänkte jag kunde skicka med hans mamma.. Och han svara inte!! Är ju en sak om man skickar hela tiden eller nått då förstår jag men detta var första smset på 2 månader och de var ju ändå en "viktig" sak. Linda skicka sms till mig i fredags å sa att hon hörde av deras morbror att spelet fanns hos mig. De hade letat som bara den efter de och trodde att det var stulet eller bortappat. Jag skrev att jag skrev de till henne på facebook fast det hade hon ju missat och de är ju en sak. Men jag berätta också att jag skrev de till T och de tyckte hon var dålig stil att han inte sagt de till Linda som tom fått folk å åka till campingen för å se om dom glömt de där.. Varför kunde han inte sagt de till henne? Bara för att hans tjej är med hela tiden eller? Vad gör de om han säger att de finns hos Milli.. Och svarar han inte på de få sms man skickar så kommer han ju säkert inte svara på ett "krya på dig sms" heller.. Men då får jag väl dåligt samvete igen för att jag inte sagt något.. ?? Aja.. Borde bara strunta i det och tänka på annat...

******
I morgon är planen att scrappa och sen träna med Tonje :D Går nog in till stan så inget oförutsägbart händer igen.. haha..!

4 kommentarer:

Emmeli sa...

Hej Milli...

Angående texten längst ner på sidan - det borde ligga i gadgeten längst ner på sidan, hade du kollat det?

Annars får man gå in i html-koden men då blir det lite meckigare...

Hoppas det löser sig annars får du höra av dig så får jag komma på vad som är fel i html-koden.

Ha det gott! /Emmeli

Milli sa...

Hej.. Har ingen aning om vad det kan vara för fel. Kopierade ju hela länken och klistrade in precis så som det stod.. Tycker jag provat de mesta men får inte texten till och försvinna.. Det är inte bara så att man ska ta bort typ första eller sista tecknet eller något?

A'laEmmeli sa...

Hej igen - roligt att du hittade till mig! Kommer oxå att titta in på dina alster med jämna mellanrum så fortsätt lägga in dem här! :)

Antingen är det något fel i koden - man kan maila scrappinblogs och fråga dem - de svarar samma dag.

Du har alltså lagt in koden för bakgrunden i en HTML-gadget och fått bakgrunden som du vill ha den OCH den text som står nederst på sidan?

Väldigt konstigt. Har du testat med en annan bakgrund och kopierat den koden för att se om problemet blir detsamma eller bara just för denna bakgrund?

Ja det är de alternativ jag kan råda dig till. Lycka till!

Milli sa...

Ja det stämmer det Emmeli, jag har kopierat länken och fått både bakgrunden och texten. Provade med en annan bakgrund också för att se om det var något med just den koden som var fel men det blev likadant. Kan ju skicka iväg ett mail och se om man blir nått klokare.. (Min engelska är inte den bästa)