torsdag 21 januari 2010

Städat och scrappat

Igår börja jag med att rensa garderoben. Har gått ner snart 11kg och det var väldigt mycket som inte passade. Fick ihop två såna extra stora ullaredspåsar fulla med kläder. Så nu känns det väldigt tomt i garderoben men har ju ingen användning för dessa kläderna i storlek M.
Efter det så åkte jag till syrran. Hon bjöd på färska frallor fast jag var ju inte så hungrig men en blev det iaf :) Sen skulle vi kolla på Room Service men när jag satte på Tv´n så var det Lyxfällan och då blev jag sittandes och kollade på det istället. Dom såg så fina ut och den tapeten dom hade i köket har jag också och så hade vi samma tv bänk och ryamatta, bara det att jag har andra färger :) Förstår inte hur hon orka ha 2 heltidsjobb!! Och jag förstår inte hur man inte kan klara sig när man har en lön på 40000. Hade jag haft den lönen hade jag ju lätt kunnat spara iaf 20000 varje månad och bara lägga undan. Pengar som man alltid har klarat sig utan. Eller så skulle man kunna åkt utomlands en gång i månaden. Ja det hade varit något :D Men det finns ju alltid något att lägga pengar på..
Efter det såg vi allihopa på en skräckfilm (fast den var inte hemsk för fem öre) hos mamma. Hon har så litet vardagsrum så det var väldigt trångt så brorsan fick sitta i hundkojjan han hehe.. Så är det när man plötsligt är stor familj...

Idag har jag pratat med Jannike i en och en halv timma :D Tack!! Sen har jag scrappat 4 sidor och imellanåt försöker jag sköta min farm. Hade planer om att bygga om hela gården men det har jag nog inte tid med känner jag.. Men kanske att jag lägger in ett inlägg till sen med scraprummet eftersom jag fått önskemål om det.
Nu ska jag skörda lite till och klockan sex ska jag och Erica ta en promenad :D Är så gött att komma ut lite!!

2 kommentarer:

A'laEmmeli sa...

Det va smart att du la in kommentaren i min blogg för det är så lätt att missa annars! ;)

Din lyllos som fått scrappa idag, ser fram emot att se alsterna här på bloggen sen...

Vore jätteroligt att ta med mig Jenny till Karlstad så kunde vi ju ha en scrapträff - har fortfarande inte bestämt mig om träffen i Karlstad än, jag känner ju inte heller någon där mer än de jag pratat lite smått med på forumet. De verkar däremot känna varandra väldigt bra... men det blir ju fler tillfällen. Jenny och jag ska ju på träff i Rottne i april så en är ju inbokad. Jättekul!

Milli sa...

Jepp :) Ibland hinner man :D Är kul med scrapträffar men synd att de kostar en del.. Men om ni kommer så kan vi ju sitta här och scrappa :D Hade varit kul... Inte så ofta man träffar Jenny heller :( Vart ligger Rottne? får nog söka om det..