söndag 31 januari 2010

Filmkväll med bärgningbil och brandlarm

Igår var den planerade filmkvällen hos Linda i hennes nya lägenhet. Vi hade bestämt att vi skulle ses hos henne vid åtta så jag åkte direkt ifrån jobbet. När jag precis kommit fram och ska parkera så hör jag att de ringde i telefon och då var det givetvis syrran (hon hade ringt 3gånger utan att jag hört det) som berätta att Lindas hjullager gått sönder på hennes bil och att hon inte får köra en meter till, så de skulle bli lite sena. Kul tänkte ja, inte! Så jag ringde en kompis som bor i samma hus fast runt hörnet så var han på fest hos en annan granne och han undra om jag ville med upp. Ville ju inte stå ute i kylan i 20 minuter så jag kunde ju lika gärna bli med.. Där vara det bara killar/män sådär 10-15 stycken och de spelade hårdrock. Kändes inte riktigt som att jag smälte in faktiskt, och alla märkte nog att det plötsligt kom in en tjej, men det var kul ändå att träffa lite nya människor :)
Sen ringde syrran och då kunde jag gå till Linda. Hon ringde bärgningsbilen eftersom hon inte kan köra med bilen och den stod på en betalparkering i stan. Så jag körde ner henne för att vi skulle spara tid men när vi precis kommit dit så ringer denna killen och säger att han inte kommer förens om en halvtimma. Fast att Linda sa precis före vi åker att jag är inte där nu men jag går dit med en gång, kunde dom inte sagt det då?

tillslut kom denna bärgningsbilen. Killen var jättetrevlig och var nog van vid förvirrade tjejer med bilproblem :)

Så drog de upp Lindas bil. Är glad jag sålde min golf :D

Och som ni ser så var det precis att de gick och dra upp bilen, hjulet sitter inte fast och stod nästan rakt ut ju.. Såg inte alls bra ut och denna killen sa att det var jäkligt tur hon svängde in på parkeringen precis då för annars kunde det bli mycket värre..

Sen efter en sådär halvtimma-timma så kunde vi åkte tillbaks och börja filmkvällen. Linda stoppade in vitlöksbaguetter i ugnen vilket var första gången hon använde.. Jag poppade popcorn och hällde i en sockerkaksform :) Hon hade ju inte packat upp allt så eftersom de inte fanns skålar så fick man ta det som fanns, som en tillbringare med godis. :)

Precis när bröden var klara så satte brandlarmet igång!! Det tjöt som tusan och Linda hade ingen aning om hur man fick tyst på den. Man blir ju superstressad och lite hysterisk och vi alla tre springer runt som hönor medans Linda tillslut får tag på en stol och river ner hela brandlarmet. Och som ni kan se på bilden under så menar jag verkligen river ner! Plugg och allt följde med :D Hon visste inte hur man fick tyst på den annars.

Sen efter ytterligare missad tid så äntligen kunde vi sätta på filmen The Ugly Truth. Men man får sig ett gott skratt när man fick syn på att Linda inte hade någon dvd utan kör via playstationen så jag var ju självklart tvungen att ta kort när hon sitter med denna fina handkontroll och väljer språk och grejjer..

Sen äntligen var filmen igång :D Blev ju en hel del förseningar men det var det värt..

Hade riktigt kul och filmen var skitbra och riktigt rolig! Man skrattade så man hade ont i kinderna juh. Haha.. Sen efter filmen blev det såklart massa tjejsnack och jag kom inte hem förens vid ett tiden... :)

Så gick jag upp åtta i morses och gjorde mig i ordning för jobb. Var tvungen att åka och hämta Linda också eftersom hon inte har någon fungerande bil som ni säkert förstod av bilderna ovan :)
Har ju åkt med henne några gånger till köpcentret när min gamla goffe krånglade så vi vet väl hur det är.. Sen jobbade jag till 4 och hann knappt hem. Kollade mailen snabbt och på med varma kläder så gick jag å mötte Erica för att ta en promenad. Dock gick vi bara i sädär en timma-en och en halv men det var riktigt kallt och inte lika härligt som när vi tog promenaden på nästan 3 timmar förra veckan :D Sen gick vi till Erica för att värma oss å prata massa skit, efter några timmar gick jag hem och kände mig väldigt duktig! Men min förskylning har ju inte blivit bättre :( Kanske inte så konstigt men jag struntar i att det är kallt jag måste röra mig!!

Inga kommentarer: