tisdag 19 januari 2010

Max orginalmål och shopping

I natt sov jag som vanligt väldigt lite.. Massa tankar som snurrade så jag somna väl inte förens närmare 3. Var uppe en sväng och kolla datan vid två för då var jag så pigg, jag som höll på att somna redan vid tolv...
I morse steg jag upp vid åtta å gjorde mig klar, tankade och åkte till Karlstad. Att hitta parkeringsplats vid sjukhuset var INTE det lättaste. Åkte runt flera varv men fanns inget ledig, tillslut kom en vakt eller någon med gul refleksjacka iaf och sa att jag skulle åka över på andra sidan vägen och in bakom någon skola för att parkera... Tur man åkte två timmar tidigare för när vi väl anmält oss och kommit in var det bara tio minuter att vänta :)


Efter besöket åkte vi till Max för att äta mat. Syrran beställde Orginalmål utan lök och jag beställde orginalmål utan ost. Som vanligt alltså, brukar aldrig ha några problem. Men när vi fått maten så upptäcker syrran att det visst var lök i hennes burgare så jag sa till henne att gå och säga till, efter lite tvekande så gjorde hon det. Efter en stund hämta hon den nya burgaren, så kolla hon skeptiskt på min (som jag inte börjat äta på än) och tog tag i den och jämförde båda och fråga mig varför den var mindre?! Så såg jag att det stod Friscomål på den, så hon fick gå och säga till ytterligare en gång för att få den burgaren hon faktiskt beställt. När hon väl fått den tredje hamburgaren som då var rätt så skulle jag börja äta på min och inser när jag packar upp den att det var ost på den!! Så då fick jag gå upp och säga till att jag också fått fel hamburgare. Tror inte personalen var så glada på oss då, samtidigt som jag väntar på den femte hamburgaren så kommer en annan tjej och säger till personalen att hon fått fel hamburgare. :) Så kom min precis då och jag fråga om jag inte kunde få ett extraglas eftersom vi fått fel hamburgare fyra gånger- FYRA GÅNGER? fråga tjejen bredvid :D Jepp!! Hör nog inte till vanligheterna.. Mycket skratt var det dock från min och syrrans sida haha..

Dessa glasen ingick i maxbox målet som Liam fick och dom var ju riktigt fina. Tur att jag fråga efter ett extra glas så jag också kan ha ett ståendes här :)

Är väldigt sällan som barn hinner äta upp före de vuxna men de hann han denna gång, bara pga alla felaktiga hamburgare hehe.. Så han roade sig med en ballong å stod så klart upp i soffan..


Medans vi åt på Max så fick jag helt plötsligt syn på att det ligger en Netto butik nästan bredvid. Har aldrig sett de tidigare trots alla gånger man varit på Max. Så när vi ätit klart så tog vi bilen dit och Liam fick sig en egen liten kundvagn att gå omkring med. Han var så nöjd och ville aldrig stå still utan skulle köra omkring med denna hela tiden.

Men han stanna ju iaf till när vi hitta något vi behövde handla, så tog han de så fint å la ner i sin vagn. Så söt så!! :D

3 kommentarer:

A'laEmmeli sa...

Vilken söt liten son du har! :)

Jo sen jag träffade min pojkvän för ett år sen så har det blivit en del trippar till Karlstad.. va på Arvikafestivalen i somras och har även gjort flera besök på Panduro - är det på Panduro i Karlstad du jobbar. Jenny har berättat att du jobbar där, det måste va jätteroligt och jobbigt på samma gång. Jag skulle nog shoppat upp lönen innan den ens hade dykt upp på kontot! :-/

Jag är som sagt supersugen på att åka upp - i alla fall att åka dit en av dagarna... har du några planer på det?

A'laEmmeli sa...

Just de ja, du skrev ju om pysselhörnan oxå... jo det vore ju drömmen att ha ett rosa scraprum, förstår att du saknar det. Jenny har fått ett jättefint rum sen de målat om och satt dit hyllor så man blir lite smått avis. Det är trångt men nu har jag i alla fall fått lite ordning på det så nu är det lättare att sätta sig att scrappa någon kväll utan att det blir ett jätteprojekt. Vore jättekul att se bilder på hur det se vart du pysslar/scrappar. :)

Milli sa...

Det är min systers son :) Är så van att alla vet vem Liam är så jag skriver inte alltid att det är syrrans son hehe..
Jag bor i Arvika :) Jobbar i Charlottenberg som är några kilometer från norska gränsen. Och ja det är lätt att handla där, är väl den ända nackdelen hehe.. Men det är kul och speciellt när alla nyheter ramlar in.. Du får ta med dig Jenny nästa gång du åker upp så hon kan hälsa på mig tycker ja :D Har inte tänkt på denna träffen.. Är sån som inte åker iväg själv på träffar. Brukar alltid åka ihop med någon och då är det mycket roligare. Har varit på 3 dagars träff i Norge några gånger och 2 gånger i Karlstad..