fredag 29 januari 2010

En ensam fredag...

Igår mötte jag upp Linda och Bettan vid Ok och efter att ha krånglat med att få på kärran så åkte vi till syrran i Edane och började fylla i kärran och sen till syrrans lägenhet och lasta av. Halva gänget var ju halvdåliga och kunde inte bära så mycket så det var mest jag och Linda som fick slita! Fick bära det tyngsta möblerna. Och skyllde man på att man var nästan minst så svara de bara att det är ju faktiskt bara ni som tränar så då får ni visa det också.. jahopp!! Sen åkte vi och hämta ett lass till. Då hade brorsan och Dennis kommit dit så de hjälpte till att tömma det andra lasset. Sen åkte vi 7 stycken i min bil (två i bagaget) och jag fundera på om jag inte borde köpt en minibuss när jag andå var igång men men. Kul hade vi, riktig familjekänsla i bil :) Sen tog vi en pause och de andra åt pizza, men jag hoppade över den. Sen åkte vi till Linda och fyllde en kärra med hennes saker och iväg till hennes nya lägenhet. Sen var det bråttom att lasta av och iväg till EM för att Linda skulle köpa en soffa medans vi ändå hade kärra. Allt detta hann vi på 6 timmar. Är inte det väldigt bra gjort!! :) Men man är väl van vid flyttlass eftersom man flyttat över 20 gånger och hjälpt många att flytta.

Idag kan jag säga: FASIKEN VILKEN TRÄNINGSVERK!! Har aldrig haft sådan här verk tror jag!! Känns mest i vader och axlar!! Hatar trappor!! Nästa gång ska jag nog räkna hur många trappsteg de faktiskt blir under en flytt.. Hehe.. Linda hade också väldig träningsverk och vi kom fram till att vi nog inte behöver träna på en vecka iaf :) Tror inte de andra i gänget har någon verk så då förstår ni vilka som fått slita mest..

***********************

Idag har jag scrappat klart de fyra sidor jag påbörjade häromdagen :) Har alltså gjort 11 sidor nu och är redan halvvägs :D Känns inte som detta album kommer att ta ett år att färdigställa som det gjorde med London albummet. Men det är bra för då hinner jag kanske tom göra klart Tunisien albummet innan det är dags för nästa resa?!
Sen efter det åkte jag och hälsade på syrran :) Känns ovant att hon bor i stan nu.. Så åkte vi till Edane och städade klart huset hon bodde i.
Nu har jag kommit hem och typ precis kommit på att jag ska vara ensam hemma en fredagskväll :( Men det får gå ändå. Var ju inte ensam igår och i morgon ska jag ju bort så jag klarar mig väl.. Kanske en ska se på Lets Dance? Förr brukade jag se på det men har inte gjort det denna säsongen. Tyckte inte det var några roliga kändisar med men nu har jag väl inte så mycket för mig ändå så...

Inga kommentarer: