fredag 22 januari 2010

Mitt Scraprum

Tänkte jag skulle visa er hur det ser ut där jag sitter och pysslar. När vi hade huset så hade jag ett hyfsat stort scraprum. Ett rum bara för mig och mina pysselsaker. Hittade inga nyare kort att visa på det rummet så visar därför en LO jag gjorde precis efter jag var "klar" med rummet. Fast mot slutet så hade jag ytterligare två rader med skohyllor att förvara papprerna på. Det saknar jag i min lilla hörna nu för jag har ingen direkt väggplats och jag älskade den lösningen när man kunde se alla papper. Nu måste jag bläddra igenom alla papper som ligger i en kartong...

Skrivbordet var ungefär 8 meter så jag hade gott om utrymme att scrappa på :)

Och så här ser min hörna ut nu. Typ hälften så liten men jag har iaf en plats att vara på.

Smart bandförvaring. Köpt lådor från Ikea som jag har borrat massa hål och trätt ut banden igenom. Så ser ni alla album jag gjort och massa annat småplock. Ganska rotigt egentligen..

Här är så gott som hela rummet...

Fick inte plats med hela skrivbordet :( Men jag klarar mig med denna också..

Lite bätre bild. 2 stycken Quickutz och en Cuttlebug :) Hade också en Sillhouette ett år men jag tyckte bara den var krånglig och sålde den..


Alla blommorna har jag förvarat i glasburkar och ställt på tavellist från Ikea. De flesta clear stamsen är förvarade i cd fodral och ligger på fönsterbrädan eftersom jag inte har lika mycket plats att förvara saker på nu..

4 kommentarer:

Jenny sa...

Gud vad snyggt! Lite inspiration till mitt nya hobbyrum. Var har du köpt hyllorna som du hade papperen på? En mysig liten vrå du hade nu med. Smart planering och förvaring på den. Kram

Milli sa...

det är redd skohyllor från Ikea som jag har papprerna på. Har 32 stycken så du kan ju få köpa av mig om du vill? :)Du får visa bild på din hörna sen då.. Åh hela huset för den delen..

Jenny sa...

Ja det hade jag ju kunnat gjort men det är nog lite svårt att frakta hit dem så jag får nog ta mig ett besök på ikea på fredag istället. Det kommer kort så småningg om, men nu har jag lånat ut mitt hobbyrum till våran inne boende (Emil, robins pappa) Så jag får väl tillbaka det tidigast om en månad :(

Milli sa...

jaha okey.. Tur det är en kille som bor i det rummet då annars kanske det hade försvunnit lite pysselsaker :)