måndag 24 maj 2010

Helgrapport igen...

Gud vad fort tiden går, tycker bara jag skriver helgrapporter typ. Denna helgen har även den gått skitfort fast att jag inte träffat älsklingen något typ mer än när vi sover. På fredan var han med Henrik å fiska (?) och drack å så och jag jobba på de andra stället sen åkte jag till mamma en sväng och titta även inom brorsan eftersom han hade grillfest. Var såå jäkla nära att köra över en hund också :( Den sprang rätt ut i vägen och jag såg den inte längre så jag var helt säker på att jag inte hann att bromsa och att den var överkörd men så sprang den iväg igen. Jäklar vad nära!! Syrran utbrast något med att bilen jag köpt nog för otur med sig eftersom jag har både kört av vägen, krockat och nästan kört över en hund sen jag köpte den :( På lördan jobba jag på de vanliga jobbet och efter de valde jag att bara vara hemma och ta de lugnt. Är skönt ibland att vara lite ensam också. Älsklingen var med sina kompisar på rallycross och sen åkte de till Sunne och festa... I vanliga fall när han är ute å festar å jag ska upp klockan 8 för att jobba så brukar jag sova själv bara för att få sova men nu gick jag å la mig hos han ändå å så gömde jag mina skor å nycklar så han blev så besviken när han kom hem klockan 3 och mina skor inte var där men giss om han blev förvånad och glad när han såg att jag var i hans säng ändå :-)
Igår jobbade jag till fyra, skönt med korta pass ibland och detta var min å älskling helgdag. Kändes som vi inte hade setts någonting under helgen så det var kul att få vara lite med han, de tråkiga är ju att tiden går för snabbt. Han laga mat till mig och under tiden så satte han in mig i skafferiet, stängde igen skåpdörren och sa att man ska ha alla godsaker på ett ställe och spar man så har man :) Sen efter maten så åkte vi och fixade min cykel, klippte upp cykellåset för han vi köpte cykeln av hade tappat bort nycklarna. Sen var styret så konstigt så vi åkte till Henriks ladugård och tog lite delar där. Sen blev min cykel som ny igen och älsklingen hade bestämt att vi skulle ut och cykla. Shit vad konstigt det var! Inte cyklat på skitmånga år så de kändes ju som om man var nybörjare å nästan behövde stödhjul. Älsklingen cyklade på hans skitgamla millitärcykel och skulle göra massa konster och hoppa upp å ner för trottarkanter å köra i diket å över grushögar å nedför massa trappor å ut på brygga å ja man tror inte att han inte heller hade cyklat på många år. Var konstigt att cykla ihop med en pojkvän men kul var de :D Var ute å cykla i två timmar :) Sen stanna vi till på Mc Donalds där han bjöd på glass också :) Sen när vi kom hem klockan elva så kändes de att på insidan av bena, var ju massa jättebranta uppförsbackar så jag var helt slut. Men gör man detta varje dag eller iaf oftare så är de nog inga problem... Nu ska jag använda cykeln så fort jag ska handla bara lite grann eller när jag ska till syrran å så. Då spar man bensin å samtidigt så får man motion, jättebra!! :D

Inga kommentarer: