måndag 17 maj 2010

Monstertruck show

I fredags var vi ju i Karlstad på Monstertruck show jag, älsklingen, syrran och Liam :D Åkte i god tid eftersom vi inte visste riktigt vart travbanan var och trots lite felkörningar så gick de ändå smidigt tycker ja och vi kom fram nästan en timma före de börja. Att vara där i tid gjorde ingenting eftersom de hade en del underhållning innan de börja. Tex så hade de en clown som gick på långa styltor, tog 42 kort på han med mitt största objektiv och jag ger mig faaan på att de var därför han gav sig på mig. Satt ju på andra raden och de var inga framför så visst syntes de, får tänka på de nästa gång att vara lite mindre diskret :D Iaf så pekar clownen på mig och frågar vad jag heter så jag svarar Milli och han säger Milli Vanilli och alla (några hundra) skrattar åt han, sen ber han mig hålla upp handen så högt jag kan vilket jag gör å han pratar vidare å säger att han behöver en frivillig och kollar över publiken snabbt och tittar på mig å säger jävlar vad snabb du var ja men då är de bara att komma fram på trappan här då. Tror ni jag skämdes lite eller, HERRE GUUUD!! Där framme visar han mig en häftpistol och frågar om någon i publiken har en 20lapp men han får istället en 50lapp. Han frågar mig om de var min pojkvän och pekar på Christian och jag säger ju såklart ja och han säger till honom att han kan vara lugn för han får tillbaks mig senare och river upp hela skjortan så att man ser hans bringa. Där ville han att jag skulle häfta fast sedeln. Jag tvekade ju såklart men så börja han fråga om han skulle reta mig så han sa Milli Vanilli, Milli Vanilli, Milli Vanilli så jag sköt fort som tuusan :) Ville bara därifrån juh :D Trodde inte den skulle vara laddad juh men de var den. Sen säger han till alla att jag var livsfarlig å sätt inget gevär i nävarna på mig för då skjuter ja, haha. Syrran å älsklingen höll på att skratta ihjäl sig och tyckte detta var skitkul. Vet inte om älsklingen är så sugen på att vi ska iväg och skjuta med gevär eftersom han vet hur träffsäker jag är :) Sen fick han som låna ut sedeln komma fram och ta bort sedeln och jag fick äntligen sätta mig. Man såg därifrån att han faktiskt blödde :( Han kom fram till mig sen när allt var slut och han tagit av sig de långa benen och tacka för min samverkan haha, och han hade ju en rätt normal röst då :)

Showen var väl sådär om jag får säga. Var kul att se men var ju inte så mycket monstertruckkörning egentligen. Kanske inte så konstigt när de drar 1 liter på 10 meter. En sån ska jag iaf inte köra till jobbet varje dag :D Men de var mest massa andra shower med brinnande människor, hoppande cyklar och motorcyklar och bilar som körde på två hjul och någon annan liknande gokart fast de var inte de, tusan va jävla snabbt den gick!! Men de var kul att se ändå men varför heter de monstertruckshow när de ända dom gör är att visa fram dom och sen kör över skrotbilar? Vi hade ju bokat sittplatser och vi visste ju inte att dom var inomhus och de hade ju inte putsat fönstren för min skull så de var skitsvårt att ta bra kort därifrån för fönstret spegla alltid men så var de..

Så här såg våran utsikt ut. Var massa folk ute och man tyckte nästan att de kunde regna lite på dom eftersom vi ändå hade tak men de klara sig...

Liam var på bra humör och kolla mer på de barnen bakom oss och på en vanlig traktor typ än på de som vi faktiskt var där för att tippa på :)

Så här såg clownen ut. Tog ju bara 42 kort på han och då har jag inte räknat med de älsklingen tog med min kamera på mig och han...

Tänk att jag skrattar när jag ska skjuta någon, eller de kanske lät lite väl allvarligt, mena när jag häftar fast jenny på clownen :D

Var lite att så på och vi satt allihopa med spända ögon förutom älskling för han tyckte väl att han ser allt detta på hans jobb varje dag eller nått...

Lite cross hopp...

En som är ute och flyger med crossen :)

De gjorde massa konster. Kunde inte använda största zoomen på de stora objektivet för då fick jag inte med hela motivet eller så var de svårt att hänga med så jag hade bara lite lagom zoom :D

Alla monstertruckar som var med...

Ett hopp när han kör över skrotbilarna, inte något jättemäkvärdigtdirekt..

Så här fint parkera han de sista han gjorde, bilarna var helt mos vilket ni kanske ser =)

Och allra längst, längst bort stod en traktor och den tjata Liam om hela tiden. Vi försökte få ahn till att titta på de häftiga monstertruckarna istället men nej hela tiden prata han och peka på traktorn så älsklingen gick ju givetvis dit med han och jäklar vad glad han blev då. Blev ju inte direkt mindre prat om traktorn då utan då ville han ta handen både på mig å syrran för att gå å visa fast att den stod några hundra meter bort. Kan nästan slå vad att om man snurra han tio varv runt så hade han ändå vetat exakt vart den stod när han snurrat klart :)
När vi kom till bilen så hade älsklingen fått parkeringsböter också för han hade missat att man skulle betala där. Tredje bötern han får på 2 månader, duktigt :D Jag har ju bra fått en haha :D

Inga kommentarer: