måndag 3 maj 2010

Luftgevärsturnnering

Idag skicka syrran att hon hade tråkigt å ville hitta på något. Men jag ville ju umgås med mannen i mitt liv också :) Så när vi satt och åt så berätta jag detta för han och han sa ju såklart att de inte är några problem att jag åker dit för då åker han bara till garaget å grejjar men jag visste ju inte vad jag ville ju. Så kom han med ideen att om jag ville umgås med både med han och syrran så kunde vi åka till mamma för att hämta hans ena bil som han låna ut i fredags och sen kunde vi skjuta luftgevär. Och de nappa jag på. Ringde syrran och fråga om hon fortfarande ville hitta på något och de ville hon ju såklart.
Så vi tog med oss luftgeväret, 500 skott och en påse med ölburkar och hämta upp syrran och Liam och drog vidare. När vi väl kom fram så stod hela familjen å vänta för ryktet hade ju redan spridit sig å alla skulle ju se på oss haha =)

När jag gick i sexan så sköt jag ju faktiskt luftgevär 1-2 gånger i veckan och sen jag sluta så har jag aldrig rört en så de var väldigt spännande och kul framförallt.
Förutom att jag inte kan blunda med vänster ögat och var tvungen till att få någon som höll för de ögat så jag kunde kika så var jag den som var bäst och fick mest träffar :-) Riktigt stolt!! Brorsan hämtade sin luftpistol och sköt en hel del med den men jag vet inte hur många missar han egentligen fick :)
Roligast var de såklart att se på syrran som koncentrerade sig för fulla muggar, tungan rätt ut i vädret så nu har man ju bevis på vart liam har fått de ifrån :D
Och t.o.m mamma sköt och även hennes kille. En annorlunda familjedag men helt klart minnevärd :D








Inga kommentarer: