måndag 17 maj 2010

Kamera!!

I fredags gick min kompakta kamera sönder, igen!!! Har haft den på lagning en gång tidigare då den lät som en sån där gammal kamera som spolar tillbaks filmrullen när den är full, så lät de varje gång man startar och stänger av kamera. Nu är de något fel på den igen och den där typ zoomen som alltid åker ut när man startar kameran vägrar att åka in igen. Så jäkla typiskt. Jag som tänkte köpa större minneskort till den så jag kunde filma mer när vi är utomlands men de behöver jag nog inte göra nu. Förra gången jag lämna in den tog de nog närmare 3 månader!! Herre gud hur ska jag klara mig med bara systemkameran??! Måste ju ha en liten också som jag kan ha med överallt. Måste jag köpa en ny nu? Hur ska jag göra??? Svårt val!! Har egentligen INTE råd men måste kanske? Trodde förresten i morse att även min stora hade gått sönder för varje gång jag tog kort så ville inte bilden visas utan skärmen blev svart, jättekonstigt. Jag å min tur börja jag tänka. Hur stor är sannolikheten att bägge kamerorna går sönder på 3 dagar... Men så bytte jag batteri och då funka de?! :) Nää nu har jag bråttom, hej svejs :D

Inga kommentarer: