söndag 30 maj 2010

Utflykt igen...

Igår åkte vi på ytterligare en utflykt. Jag visste bara att vi skulle grilla men inte vart för älsklingen skulle dra med mig på en tur. De regna ju till och från och där vi skulle ha varit fanns de inge tak så därför blev grillningen nedanför storkasberget :)

Han hade gjort iordning grillspett och köpt engångsgrillar som var värdelösa! Tog över en timma att få grillspetten klara. Var typ ingen värme och sen kom jag på att vi kunde hälla ut kolet från den andra grillen och lägga locket på den vi hade så att de blev typ "ugnsvärme" och då gick de mycket fortare... Kom på varför de var en för 30 och två för 50, de är inge försäljningstrick utan de är nödvändigt att köpa två om man vill att maten ska bli klar!!

Och eftersom grillningen tog så lång tid så roade vi oss med att ta lite kort. Älsklingen ville prova fjärrkontrollen =)

Flamsigt värre :D

Sen äntligen då efter lååång väntan så var dom klara...

Sen när vi ätit så tog han med mig på ytterligare en tur och mitt på ett gärde var en skog och gissa vad som fanns i den superlilla skogsdungen....

Tre jättegamla bilar som stått där väldigt många år. Man undrar ju hur fasiken han visste var dessa var men hans barndomshem är i närheten så han utforskade skogarna väldigt mycket som liten och då hade han hittat dessa och då var de ingen skog där så han blev väldigt förvånad nu..

Den blå bilen är en saab 95, den vita en saab 93. Skitgamla bilar, de ser man nog inte många i bruk nu. Tog massa kort men eftersom jag ska på en gammal bilskrot senare idag så antar jag att de blir mycket av den typen kort ändå så jag går vidare på nästa resa..


Sen tog han med mig till de ställe där vi först tänkte grilla. Man kunde inte köra med bil ända fram så vi fick gå massa och uppför världens brantaste berg eller så. Var inte de lättaste med högklackade stövlar men jag kom fram till att hade jag haft vanliga gympaskor så hade de varit dygnsura av all blött gräs som vi gick igenom..

Var jätteefin utsikt. Sen efter de så tog han med mig till sjön vid hans barndomshem. Vi åkte ut på en flotte. Var supermysigt och de var helt vindstilla och man såg fiskar hoppa här å där så vi ångra att vi inte tänkte på att ta med fiskspö för detta var nog ett bra ställe.

Man såg hans barndomshem vilket fortfarande är huset hans mamma och pappa och något/några syskon fortfarande bor kvar i... Var lite konstigt att sitta å se på det huset men de är ju som de är. Detta kortet tog jag med största zoom på 75 objektivet...

Och detta kort tog jag med största zoom med 300 objektivet på samma motiv. Ganska stor skillnad på de objektiven och de är nu man förstår vilken bra zoom man har.

Sen under tiden vi satt på flotten så var de jättefin solnedgång! Har haft en superromantisk och fin dag. Älskar verkligen överaskningar och denna pöjken är full av överaskningar :-)

Sen kom vi hem strax efter tio, efter att ha varit på resande fot i över 12 timmar var jag supersleten så de var gött att komma hem och lägga sig i soffan och mysa samtidigt som vi såg en bra komedi...

Inga kommentarer: