lördag 29 maj 2010

Jössefröjda

Igår efter jobb så fick jag veta att älsklingen skulle ta med mig på utflykt direkt efter jobb och de bar av till Edane och vi åt på den alldeles nya och nybygda pizzerian. Var skitfint med jättestora fönnster ut mot sjön och stora verandor på två våningar. Hade inte med kameran men det var verkligen fint och proppfullt med folk eftersom vi var där dagen efter de hade premiäröppning. Gött var de också :) Sen åkte vi till ett jättefint villkvarter å kika lite, åkte till stan å älsklingen tvinga mig å köra amerikanare igen. Såklart så träffar man ju på folk man känner och vi blev ståendes å prata med Henrik å Jonte ett bra tag. Sen åkte vi hem vid tio och då trodde jag vi skulle ta de lugnt men så ringde syrran helt andfådd å fråga om jag kunde köra Liam till Edane eftersom hon skulle till Örebro idag och var tvungen att ha barnvakt. Så då åkte vi dit och blev sittandes hos mamma till ett på natta. Var bra sleten när jag kom hem. Gud vad SKÖNT med SEMESTER =)

Idag vakna jag jättetidigt å vi åt nybakta bröd till frukost å sen åkte vi till garaget å tog finbilen till city. Är ju Jössefröjda och då är de ju bilutställning å sånt så de var kul å gå å kike. Har nog kollat i alla Arvikas affärer också bara för att vi var tvungna att vänta tills halv tre. Vädret har varierat väldigt, jättefint supersoligt väder, spöregn, Sol, åska, sol och så har de höllt på typ.. Älsklingen fick väldigt bråttom när vi var i domushuset och några tjejer kom in å sa att de spöregna, gud vad förvånade vi blev eftersom de var jättefint väder när vi gick in dit tio minuter innan. Trodde först dom skojja men så var de och därför var han tvungen att kuta ut till bilen för att fälla upp taket. Träffa på Henrik å Jonte även denna dagen. Å Lisbeth prata vi å med så nu vet ni de :) Å så träffa jag på syrrans klasskamrater Mikaela och Cissi och fick varsin kram av dom :-)

Lite bilder från dagen...

Var mer bilar än jag trodde som ställde ut...

En sån bil som älsklingen har fast en 58a istället för 57a som älsklingen har. Var coolt med en modellbil av typ samma bil på instrumentpanelen. Fast älsklingen klaga på de för de var ju en 57 på den och inte 58 som bilen var i så de stämde ju inte. Såna som mig hade nog inte märkt någon skillnad :) Men jag får helt enkelt titta noggrannare :)

Så här ser de ut i bak när plåttaket hissas upp/ner. De tycker jag är skitfränt å de är alltid massa som glor när man börjar med de projektet, kanske för att de låter så förbaskat högt under tiden.. Hehe..

En sån här bil har å älsklingen, har för mig de var samma årsmodell å. Men denna är ju i bättre skick då. Hoppas inte han blir ledsen att jag skriver så om hans favoritälskling..? =)

Upptäckte dessa pinnarna och såklart så berätta han ju var detta var. Trottoarkantvarnare, såna kanske man skulle ha så man inte förstör de fina fälgarna, fast de var ju jäkligt fula då!

Cool rav väl :) Ser ut som om de skulle varit framänden typ.. Ja om man bortser från vingarna alltså..

De hade en crusing genom stan med massa volkswagenbilar också...


Å så fanns de ju en bamse också och han måste ju få synas i bloggen. Hej hej =)

Nu blir de snart iväg på nya äventyr :) Fick order om att kameran skulle med så ni ser säkert senare eller en annan gång vad vi sysslat med =D

Inga kommentarer: