söndag 2 maj 2010

Söndag med mycket äventyr :D

Jäklar vad skillnad de är på väder!! Igår regna de och jag å älskling var tvugna att grilla i regnväder dock under tak, bara för att flintasteken inte skulle bli dålig och idag när vi vakna upp så sken solen för fullt och man hade typ kunnat gå ut i bikini. Könstigt de där va väder kan variera från dag till dag...

Idag har de varit mycket äventyr!! Älsklingen blev sugen på att åka sin finfina bil när de var så fint väder så vi tog ganska många varv med caben :) Sen gick vi lite på stan och han bjöd på mjukglass :) Sen åkte vi vidare och spana och åkte hem snabbt ibland för att lägga i ytterligare en tvätt i tvättmaskin och sen åkte vi vidare med en gång igen.
Hans ena bror kom även bort eftersom han också ville provåka caben för första gången. Var lite kul att träffa ytterligare ett syskon. Har jag nämnt att älsklingen har 9 syskon? Alla är helsyskon så dom är en familj på 12 pers, skitcoolt tycker ja!! Synd bara att man aldrig kommer att få träffa alla... Men jag är glad att jag har så bra kontakt med min lilla familj :D

Lite bilder från älsklingens finbil :-)


Så var vi en tur på fordonsmuseumet i Arvika och jag är glad att jag alltid har den lilla kameran med mig iaf för när man är med älskling så är man aldrig förberedd på något utan helt plötsligt så är man på ställen där man bara måste ta kort. Och flera gånger när vi varit iväg så har jag sagt nu skulle man haft med den stora kameran istället eftersom den tar mycket bättre kort.
Så efter vi varit på museumet så åkte vi hem å slängde i en maskin till och sen säger älskling ta med dig den stora kameran för vi ska ut på en utflykt.
De var spännande kan jag lova, jobbigt att inte veta vart man ska. Åkte massa konstiga skogsvägar och tillslut fatta jag att vi var på väg till storkasberget :D

En häftig grotta som jag inte visste fanns. Låg väldigt avskilt. Han lyckades få av hänglåset som satt på, brydde sig inte alls om skylten med tillträde förbjudet men de var ytterligare ett lås på så vi kom aldrig in i grottan och de var säkert lika bra de.
Sen åkte vi vidare upp för berget och gick upp i tornet, de som jag lova förra gången att jag aldrig skulle gå upp för igen. Är världens brantaste trappa tror jag, 15 meter rakt upp i luften. Men man får väl offra lite när älskling är romantisk och tar med mig på hemliga turer.

Vi underhöll oss med att kolla på denna människa som tog kort på massa onödiga saker enligt mig, Som fula stubbar och ja jag vet inte allt vad han egentligen tog kort på? Kameraväskan å?

Så här är utsikten från tornet...

Och sist men inte minst så bjuder jag på ett coolt kort på älskling :D

Var borta hela dagen och kom hem klockan 7. Då var de bara att laga mat och mysa. Så ligger jag å tittar på hans luftgevär å frågar om vi inte kan skjuta med det nån gång. Så reser han sig upp å säger- va vill du de? De trodde jag inte om dig, vi kan gå ut å skjuta nu. Men jag tyckte vi hade gjort så mycket å va rätt slö så jag tyckte de var bättre att ta det en annan dag. För övrigt så har vi skrivit en lång lista med saker vi ska göra i sommar, undra hur mycket man är ledig egentligen om man räknar bort allt som ska göras och jobb :D

Inga kommentarer: