tisdag 4 maj 2010

Snöaväder!!

När vi ändå pratar på hur mycket de olika väderförhållanderna skiljer sig från dag till dag så kan jag ju berätta om även denna dag!

Vaknade i morse av att majsan skicka sms och undra så jag kom ihåg att jag skulle jobba för henne idag. Så skrev hon även kör försiktigt för de kan vara halkigt. Vadå halkigt tänkte jag å somna om. Gick upp nån timme eller ett par senare och satte mig vid facebook och där handla ju typ alla inlägg om faan vad de snöar och bort med snöovädert och massa sånt. Kolla ut genom fönstret och fatta inget. Var ju inge snö ute bara lite småregningt... Så fick jag se ett kort Hilde la upp och då börja jag verkligen fundera, har jag missat en hel snöstorm. Inte för att de var något att missa men de såg verkligen inte alls ut som att detta vädret var här, även om jag ser de på skyltarna...

Så jag åkte till jobb lite tidigare än vanligt ifall att. Och när man kom till åmotfors så låg de snö på backen och mer ju närmare jobbet man kom så då tänkte jag att de kanske hade varit sant. Tog detta kortet på parkeringen. Och när jag kommer in så berättar Sussi att de varit snökaous hos henne (bor några kilometer från jobbet) och de hade snöat typ 5cm stora flingor. När jag prata med majsan lite senare så sa hon samma sak. Plogningsbilen hade tydligen behövt ploga. Tänk vad man kan missa saker eller så är de bara så att Arvika klara sig =)

Inga kommentarer: