söndag 7 mars 2010

Besök i SBN =)

Helgen tillbringade jag i den lilla lilla orten Sollebrunn där jag bodde tills för sådär 10 år sen då jag flyttade upp till värmland =)

Fredag:
Slutade tidigare (15.30) eftersom det var så lugnt på jobb men ändå så kom vi inte iväg förens vid 5 eftersom syrran inte packat klart allt eller lagt in nya låtar på mp3´n så var vi tvungna å vänta på det sen skulle hon ta ut pengar, jag åkte hem snabbt å hämtade solglasögonen sen tankade vi och så iväg.
Kom väl fram vid halv åtta till Faster Marie. Där var kusinerna Jannike och Richard i full gång med att leka kockar för våran skull :) Skrattade gott åt när Jannike kom och fråga vad såna där lappar man tar varma saker med heter (grytlappar). Var en mycket trevlig kväll och sent blev det också massa prat :) Stackars Marie som skulle upp vid 6, hon sa flera gånger nej nu måste jag duscha och lägga mig men ändå så vart man sittandes och prata :) Svårt att komma ifrån de roliga...

Lördag:
Sov superdåligt, inte van vid att någon ligger och snarkar och de är inga små snarkningar utan värre än farfars dessutom!! Sen kolla jag telefon hela tiden för av någon anledning så var jag rädd att vi skulle försova oss?! Halv nio ringde telefonen och det var dags å stiga upp och göra sig klar för dagens äventyr. Klockan 10 mötte vi upp Jannike, Emil och Robin och drog iväg till Äventyrsbadet i Vänersborg. Har inte varit i VB sen jag föddes så att det fanns ett bad där hade jag ingen aning om. Vi badade allihopa i några timmar, åkte stor rutschkana med diskoljus, simma längs med strömmen in i grottor osv. Liam var inte så jätteförtjust i detta till att börja med men vi hade roligt ändå :) Hade tänkt ta kort men glömde lixom av det, ville hellre vara i vattnet :) Sen åkte vi in till Trollhättan och besökte Överby och sen åt vi på Mc Donalds. Efter det tog vi svängen förbi ett hus vi bodde i för mååånga år sen, kände knappt igen mig och sa till syrran att detta huset är det väl men nej de var det ju inte *skäms*. Så när vi kom fram (vägen kändes ju skitlång nu ju) så skulle syrran ta kort men de stod en man på trappan och rökte och stirra på oss så vi skippade det :) han måste ju ha undrat med tanke på att vi stod helt stilla mitt i vägen bredvid hans hus.

Sen efter det åkte vi en sväng till Farmor :D Måste ju passa på när man är i dessa trakter..

Jannikes son Robin smyger omkring i farmors sovrum :)

Efter en stund blev det lite målning med kritor och vattenfärg. Robin fick stå på bordet så att Jannike kunde rita av hans fot :)

Första gången Liam målar med vattenfärger. Så här såg hans första teckning ut =)

Efter besöket var vi tvugna att åka till Hultet för att göra ett ärende. Sen fick vi för oss att vi kanske skulle åka skridskor och visste att Lasse sköter skridskobanan så vi knackade på hos honom och han öppna i bara en handuk och berättar att han ska duscha men att vi kan vänta inne. Han såg inte ens chockad eller förvånad ut att vi stod där :D Han var jäkligt snabb och efter bara några minuter så springer han ut i kalsonger och en t-shirt haha.. Jag och syrran såg nog förvånade ut och hade lite svårt att hålla oss för flin men det gick, typ :D Isen var snötäckt så den fick vi inte åka på så vi tog en promenad till Ann Britt och Jocke. Dom bor i ett hus som vi också bott i för många år sen. Dom hade renoverat om köket, slagit ut det lilla badrummet och byggt ett stort badrum och satt in bubbelpool och grejjer. Var skitfint!! Hade lust att flytta in dit igen juh :) eller iaf ta ett bad =) Blev sittandes där några timmar och prata om allt möjligt. Sen åkte vi hem till Jannike och stre en timma eller två sen ringde pappa och jag skulle hämta upp han och Peter för att åka till Alingsås. Så då gjorde vi det och när vi efter ett par timmar kommit tillbaks till Marie så var vi ganska sletna men satt och kollade på World Trade Center.

Söndag: Sov mycket bättre denna natt :D Gick upp och åt frukost ihop med faster, mys mys!! Så gott med varm choklad. Sen var det meningen att vi skulle hälsa på Angelica och hennes barn men hon hade visst annat för sig fast att vi skicka sms dagen innan. Så tänkte vi att vi kunde ta en tur till Hanna men hon svara inte i telefon. Så fråga jag syrran vad vi nu skulle göra, vi bestämde oss för att packa ihop resväskorna så dom var klara. Så när vi precis bärt ner dom så kommer Hanna med sina barn Freja och Malva in genom köket :) Hon hade missat både samtal och sms så de tyckte vi var lite kul.

Jezzica blev superglad att få hålla i en 7 månaders bäbis och blev väldigt sugen. Hon fråga tillochmed om hon fick sno med sig Malva men de ville såklart inte Hanna :D

Liam har fått leka med många barn denna helg :)


Hann inte träffa dom så länge eftersom vi var bjudna på middag hos farmor klockan ett. Så vi bestämde att vi skulle hälsa på Hanna och Kjell senare under dagen.
Farmor gör så jäkla goood mat så man måste passa på =) Och efterätt hade hon också gjort, smaskens!! Sen efter de såg vi på en videofilm om när vi barn var små. Var kul och se! Jezzica kastade grus på våran kusin Richard och farfar säger till henne att sluta så säger jag till henne gud vad taskig du var som liten då =) Så efter en stund så går jag fram och tar hans leksakslastbil och farfar frågar mig vart jag ska med den, men det var ingen tillsägelse hehe.. Aja. Man kan ju inte vara snäll jämt :-) Sen åkte vi pulka mitt i sommaren efter en motorcykel över gräsmattan och grusvägar. Var riktigt kul att se hur man var som liten.. Och vad fula kläder alla hade för tjugo år sen!! Undra om vi kommer tänka så om tjugo år när vi ser vad vi har på oss nu för tiden? :)
Efter några timmar så åkte vi iväg till Hanna och Kjell och där blev vi sittandes ett par timmar och barnen lekte som bara den. Så ville de se Liam dansa eftersom de hört att han är så duktig. Så frågar Hanna vilken låt hon skulle spela upp ifrån youtube och syrran svarar hans favoritlåt Pumpa Rumpa. Jag höll på att skämmas! Visst att vi spelar denna men de som är äldre gillar kanske inte texten eftersom dom sjunger bland annat så här : vi glider upp och ner, alla brudar vill ha mer, vi pumpar allt vi ser, dom bara njuter och ler, jag är som ett batteri med mycket energi, för jag tar aldrig slut bara kör den in och ut, pumpa rumpa, pumpa rumpa, pumpa rumpa, pumpa rumpa, pumpaaa ruuumpaaaa osv.. Men tänka sig att både Hanna, Kjell och Gerd (Hannas mamma) dansade med fast de aldrig hört den. Och när låten var slut så säger Gerd som är över 50år, den var fräsig vi tar den en gång till =) Haha!!
Sen åkte vi därifrån vid 5 tiden, snabbt inom Hultet för att göra välling så åkte vi och handla lite godis på Ica och sen kom vi äntligen iväg hemåt igen vid 17.40. Haft en toppenhelg, inte haft något alls att klaga på förutom att mottagningen är helt kast där nere. Fungerar bara i vissa hörn, riktigt jobbigt, fundera nästan på att skaffa ett annat abbonemang för att ha bara i deras trakter men man tycker ju att Telia ska fungera lika bra överallt i landet men men.. Om några år kanske?!

Inga kommentarer: