lördag 13 mars 2010

Haha.... Lustiga grannar igen!!

Hade ju några lustiga grannar för ett tag sen men de flyttade, enligt mina vänner kunde jag nog skriva en bok om dessa.. Men nu tror jag att jag har fått en ny lustigkurre, eller han har väl funnits här hela tiden men jag har aldrig pratat eller knappt lagt märke till han. För ett tag sen när jag parkera min bil så stod denna grannen vid sin bil bredvid min och jag såg aldrig han så jag hoppa ju upp som tusan när jag upptäckte att någon stod där, han såg ju såklart att jag blev skrämd och så sa han: Lugn det är bara jag. Hade så kul åt den kommentaren eftersom jag aldrig pratat med han och han prata med mig som om vi kände varandra (det var dock allt som sas). Och för ett tag sen så var det en kille som la till mig som vän på Facebook och jag kände inte igen han och jag hade ingen aning om vem de var men acceptera ändå.

Nu till saken....
Nu ikväll för bara en liten stund sen så satt jag i soffan och smsa med C, A och J så ringde de på dörren. De händer väldigt sällan för jag brukar alltid veta om mina besök i förväg. Trodde att de var brorsan eftersom han festar typ 5 minuter härifrån men när jag öppnar dörren så står de tre killar och en tjej där och undrar på om jag ville festa med dom och om de fick komma in. Har aldrig ens pratat med dessa men de berätta att de var mina grannar och att de ville lära känna mig :-) Haha.. Berätta att jag tyvärr ska jobba i morgon och måste upp klockan 8 men sa att jag var ledig nästa helg så då kunde jag nog hänga på. haha.. Så det blev bestämt. Stod och prata ett bra tag, fick reda på vad de heter och då när han sa sitt namn så kom jag på att de kanske var han som la till mig som vän så jag frågade och de var det! Fråga han hur han visste vad jag hette och han hade tydligen kollat upp regnumret på min bil och påsåvis fått reda på mitt namn.. Haha.. Så fråga han om han fick mitt telefonnummer (konstigt att han inte kunnat ta reda på det också?) och ja de fick han :) Kul med nya kontakter!! En av de andra grannarna berätta att han var tremänning med en av mina kompisar som brukar vara här så de verkar ha koll på mig. Detta måste jag prata med henne om i morgon då vi förhoppningsvis ska ses :D En ganska liten sak men ändå väldigt rolig, detta måste jag ju givetvis blogga om samt berätta för alla kompisar för hur ofta händer det att några killar knackar på för att de vill bli kompisar. Till sommaren var jag bjuden på grillfester också, blir nog bra detta :-)

Nää nu blir det förhoppningsvis 7 timmars sömn med ett leende på läpparna :)

Inga kommentarer: