torsdag 18 mars 2010

Drar iväg en tur idag med..

Idag känns de som att dagen kommer gå skitfort.. Klockan är redan halv ett och jag har inte fått gjort något mer än att skriva med Milla, öppnat dörren för nån som ville jag skulle bli med på nån Jesus träff och hunnit ikapp med bloggandet.
Hade tänkt hinna träna, sola, laga mat, duscha och göra sig iordning innan det är dags för dagens uppgifter.. Jag och arbetskollegorna ska nämligen iväg till Karlstad för att äta middag och sen se på musikalen Annie. Har sett fram emot denna dagen länge och äntligen är den här, kommer nog bli en toppenkväll =) Men hinner jag allt jag borde?? **Stressad**


Broadwaysuccéen ANNIE handlar om en föräldralös liten rödhårig flicka som bor på ett barnhem i New York under 30-talets depression då man hade det mycket fattigt. Barnhemmet styrs med järnhand av den alkoholpimplande och elaka föreståndarinnan Miss Hannigan.
En dag bestämmer sig multimiljonären Oliver Warbucks sig för att låta ett barn från barnhemmet få tillbringa en tid hos honom i hans stora fina hus. Den lyckliga lotten faller på Annie och snart har hon charmat hela personalen och lindat den rike men ensamme Oliver runt sitt lilla finger. När Oliver berättar att han vill adoptera henne så säger Annie att hon först vill hitta sina riktiga föräldrar. Oliver tar då tag i saken och utfäster en belöning till den som kan hjälpa Annie att återförenas med sina föräldrar. Detta gör så klart att alla bedragare i hela Amerika söker sig till New York… Annie är en musikal för hela familjen med sång, dans och spänning!

Inga kommentarer: