onsdag 17 mars 2010

Hämtat däcken och shoppat =)

Wiihee, idag har jag hämtat mina nya däck och fälgar =) Fick hjälp utav mamma, Tommy och Chrille :) Känns superbra, kommer bli kanonbra detta!! Om de får plats vill säga? Tycker de ser väldigt trångt ut? Ovanligt för mig att få ha så stora fälgar.. Kommer vara livrädd för att köra på en trottoarkant eller något så bilen kommer säkert få stå sen haha.. Jag sa till mamma att jag kommer köra mitt ivägen för att vara på den säkra sidan, förstod sen att det lät ju inte ett dugg bättre haha. men hon förstod vad jag mena!! Längtar tills jag får sätte på dom =)

Första kortet ni får se på min bil :) Inte tagit några kort alls på den tidigare. Mamma blev mycket chockad över det!! Bilen är skitsmutsig nu trots att de bara var 1,5 vecka sen jag tvätta den..

Sen när jag skulle köra hem de andra till Edane igen så var vi med om något verkligen värt att bloggas om!! =)
Körde på den största vägen vi har bort mot karlstadhållet, skulle lika gärna kunna vara motorväg för den är väldigt bred och fin men de är bara 90 här. Jag körde som vanligt och lite längre fram ser jag en sor, lång lastbil med släp + extra släp komma från en väg på högersidan, jag ser att han kommer i ganska hög fart och jag frågar mig själv och de andra i bilen-faan ska han inte sakta ner? Nej då!! Han kör rätt ut så jag måste ju faan nästan tvärnita för annars hade jag kört rakt in i sidan på han!! Slängde mig på tutan för sådär gör man bara inte!! Vet precis hur en Jönsson skulle gjort i detta fallet men jag försöker bevisa för mig själv att jag inte alls är en sån (även fast många har svårt att tycka att de inte skulle vara så). Kör om denna så fort jag kan och mamma säger att jag egentligen ska bromsa ner och köra skitsakta för så hade en jönsson gjort efter att ha jagat baken. Men nej jag är lite bättre än så. Skiter fullständigt i han och gasar vidare. Kör om två bilar och sen ser jag att lastbilen ligger precis intill min bak, skitnära!! Så börjar jag blinka, kollar backspegeln eftersom jag tänkt köra om bilen framför men då fick jag syn på att lastbilen lagt ut sig för att köra om. Ser längre fram att vi får möte och jag tänker flera gånger, hinner hann? Var så jääävla nära, både jag och bilen framför var tvungna att bromsa ner för att denna idiot lastbilen skulle kunna svänga in och de var precis så han inte krocka med den mötande bilen som jag också antar var tvungen att bromsa ner!! Finns faan idioter i trafiken överallt!! Riskera livet två gånger på 5 minuter.. Herre guuud!! Han körde en norsk lastbil med de ena släpet norsk och de sista svenskt, är inte de olagligt? (Antar att pappa ringer för att svara efter att ha läst detta).



Sen klockan tre hämtade jag Gullungen på dagis, som vanligt så blev han superglad när han fick se mig och börja springa men så tog ena fröken tag i han för att han skulle tvättas runt munnen först, de var inte populärt, men sen fortsatte han och springa. Så sööt så!! Är verkligen en jättestolt moster, vet inte vad jag hade gjort utan honom!!
Sen åkte vi och hämtade syrran och drog iväg till challa =) Åt mat först på Charlottagrillen och sen drog vi till köpcentret och handlade lite nytt inför helgen..

Inga kommentarer: