måndag 15 mars 2010

VÅRPROMENAD

Igår bestämde jag och syrran att vi skulle ta en promenad och ta lite nya kort på henne och Liam efter skola och dagis. Ja de kom visst aldrig dit men en promenad blev det. Härligt väder men de blåste lite kallt men jag gick i stort sett utan jacka hela dagen...
Vi träffade på Hanna och barnen (skulle nästan kunna tro att det är dom från förra veckan men detta är en helt annan i ett helt annat län) så vi stod och prata ett tag. Hon hade solglasögon på och det var svårt att se om hon prata med mig eller syrran så efter en del skratt och missförstånd så tog hon av sig dom och de gjorde de lite lättare =)
Sen var planen att gå upp till kyrkan och ta kort men alla skolbarnen hade ju visst slutat skolan så vi skippade det. Tog en annan sväng och träffa på Therese och sen gick vi till Nöjjesbutiken och Ritz för att undersöka lite :-)

Underbara syrran med sin son =)

Haha förlåt syrran men detta kort var såå kul :D

Fina syster *kärlek*Ytterligare ett kort på dom :)

Liam ute och springer lite på trottoaren...

En glad väskpassare :D Syrran tog kortet, jag underhöll Liam :D

Jag och gullungen :D

Mössa ville han inte ha så man fick jaga han och tvinga på den :)

Här ser ni lite mer av hur min egensydda hjertekjole ser ut..

Mer buuus!!Jag och Liam... Så söt så :-)

Sen efter promenaden tog vi en svindyr fika på Sundays.

Och Liam hade som vanligt sin alldeles egna speciella sitt-stil :D

Precis när vi gått ut genom dörren så hör vi massa dunka dunka, trodde först de var från en jättefin merca men nej de var från epatraktorn bakom den. Och jäklar vad vi skratta när vi fick syn på vem som körde den!! Ett gammalt ex som är över 30 år, fyrbarnspappa - varav den minsta är bara några månader och han körde omkring i en pytteliten epa, såg så jääkla kul ut! Haha!! Nej vissa växer aldrig upp...
Sen gick vi åt varsitt håll, jag hemmåt och syrran skulle till sin konsum (vi har varsin) och sen hem. Dröjde inte länge innan man fick sms om vem som var där och handla (ett annat ex). Det underliga är att vi prata påt häromdagen om att han nog "bytt konsum" eftersom man aldrig stöter på han, och nu har man ju fått svar på att det var så :)

Inga kommentarer: