tisdag 2 mars 2010

Ytterligare en Karlstadtur...

Inatt sov jag heller inte speciellt mycket, men jag kom på ett nytt liggsätt. Låg med huvudet i fotänden med fötterna på kudden-som Pippi Långstrump. Det funkade så där och jag höll på att ramla ur sängen klockan 07.45 när klockan ringde eftersom jag inte alls var van att ligga så, haha... Får väl se hur jag ligger i natt :)
Sen duscha jag och drog iväg och hämta upp syrran och Liam. Kom fram till Haga med en kvart kvar tills Liam hade tid hos ögonläkaren. Synen hade blivit mycket bättre men ska på ytterligare en återkontroll om sådär 6-12 månader.

Efter kontrollen var han precis som förra gången väldigt ljuskänslig! Och pupillerna blev ju jättestora... Sen åkte vi in till stan och åt världens godaste baguetter, kollade i lite affärer och sen drog vi till Ikea :D

När vi gått igenom halva Ikea var det dags för Liam att äta så det blev köttbullar och potatis för hans del, fast de ser ni kanske :)

Och nu äntligen fanns "mina" nattduksbord på lager. Men dom vägde ju bly så syrran fick bära dom medans jag tog Liam. Inte för att jag tror att det var så mycket lättare då han var väldigt trött och jobbig och kastade sig bakåt hela tiden, slängde iväg nappen hela tiden så det kändes nästan tyngre än att bära de jag köpt hehe..

Syrran sa först nej men de är ju lätt som en plätt, de var inte alls tunga, men de konstiga var att hon var tvungen att stanna till vid varje soptunna för att pausa haha :D

Sen åkte vi mot Arvika. Musiken spelades i bott och det var härlig allsång och mycket skratt! Syrran försökte lära mig en låt men den var inte alls lika lätt som den låt hon fick lära sig där de sjunger like a star så där en miljon gånger haha!! Svängde inom Edane och hälsade på mamma en sväng. Hon blev så glad över oväntat besök så.. Och Tommy han bara skrattar och suckar åt oss, han har nog ett mycket roligare liv sen han kom in i bilden så mycket som han skrattar åt oss haha =) Sen åkte vi till stan för att posta paket, sen träffa vi på Anders, och sen träffa jag på T´s arbetskollega som är typ 70 år eller nått som sa heeej gullunge och krama om mig och sa det var roligt att se mig. Ändå så var det ju bara sådär 2-3 veckor sen jag träffa henne på jobbet och de konstiga är att vi inte alls pratar speciellt ofta men nu minsann, lite rolig är hon :)
Sen ringde brorsan och fråga om jag kunde köra han, dumbo och Tanja till Gunnarskog så då gjorde jag det. Körde förbi vårat gamla hus som vi bodde i för sådär 8 år sen eller nått? Har inte kört förbi där sen vi flytta så det var väldigt konstigt..

Efter det åkte vi tillbaks till stan och åt på Amigo =) Träffade även Linda L och Christian :) Sen körde jag hem syrran och Liam och har nyss kommit hem. Skulle behöva städa upp lite samt bygga ihop nattduksborden men det är massa tv program ikväll så det hinns nog inte med. Skulle ju kanske hinna med lite i pauserna men jag känner mig ganska sleten så det får nog bli som det blir. Men eftersom jag är sleten så kanske jag somnar omedelbart ikväll? Om jag fortfarande inte klarar sova så får jag väl fråga mamma om jag kan få sömntabletter eller nått, det är väl inte farligt? Vill ju verkligen sova, är trött!!! Men så fort jag lagt mig så är jag pigg igen...

Inga kommentarer: