lördag 27 mars 2010

Grädde=Magont?

Usch nu har de hänt igen.. Dagera bare går å man ligger efter igen med bloggandet.. Har haft fullt upp fast ändå har jag inget direkt att skriva om :D Håller de för mig själv, förutom kompisera och arbetskamraterna som vet vad som pågår...
Har jobbat hela tiden känns de som.. Sytt nya gardiner, blev jätteljust och fint!! Så har jag förberett med en del inför halv åtta hos mig middagen. Fast jag har ingen aning om vad jag ska laga för mat än :(

I förrgår var jag hos syrran en snabbsväng och hon bjöd på våfflor med grädde och sylt :) Var väldigt mysigt och gott!! Men bara en liten stund efter de så fick jag så jäkla ont i magen att jag kände för att dra hem. Detta är ju inte alls ovanligt då min mage krånglat mycket och ni mina vänner eller ni som följer bloggen vet ju redan detta.

Och igår var jag hos Erica :-) Hon fyllde ju år i förrgår så hon hade massa tårta över och undra om jag ville ha så jag tog en liten bit av varje. Brukar ju inte äta tårta egentligen men kunde inte stå emot. Och bara en stund efter att jag ätit så fick jag igen väldigt ont i magen. Berätta ju detta och hon fråga om jag kanske blivit laktosintolerans? Eftersom de varit i samband med att jag ätit grädde? Aa jag vet inte, hade inte ens tänkt den tanken men nu kanske man ska börja skriva en magontsdagbok å skriva upp precis vad man ätit eller gjort när dessa värkar kommer? Någon som kan något om detta? Får väl googla detta typ på måndag när jag kanske har en liten stund över..


Var så vårfint hos henne :) Och se vilka fina tårtor :D

Något annat som vi kom att prata på som vi tyckte var lite kul var att Erica valt att tacka alla personer en och en som hade gratulerat henne på facebook. Jag såg att en som jag pratat om väldigt mycketom (förr) som hon inte alls gillar hade skrivit till henne för att gratulera med dagen. Och hon svarade tack och ett utropstecken. När jag såg detta så skratta jag eftersom jag vet precis vad hon tycker och dels för att man såg att hon svarat typ alla andra med tack och en smilegubbe. Men inte till denna person inte :D Haha.. Berätta detta för syrran bara för att ha nått att prata om och hon sa inte så mycket om de då. Men igår (tror jag de var) på dagen så skicka syrran ett sms till mig med texten: Jag fick bara ett utropstecken :( Jag förstod konstigt nog med en gång att de nog var denna saken de handla om så när jag var hos Erica igår så berätta jag att syrran skickat till mig å var besviken för att hon inte fick en smilgubbe. Så vad gjorde Erica då, jo hon gick in på facebook och kommentera inlägget igen med en smilgubbe :D Haha!! Syrran blev iaf glad då :D

Inga kommentarer: