måndag 22 mars 2010

Sweeney Todd musikal

Var på andra musikalen på 4 dagar igår :) Fast då i Arvika. Såg Sweeney Todd. Jag har ju sett filmen och gilla den väldigt mycket så detta såg jag fram emot. Syrran hade aldrig varit på musikal innan så jag trodde hon skulle uppskatta detta men de var väl inte riktigt hennes stil att se folk bli mördade och sen bli supergoda köttpajer :) Jag tyckte iaf att det var helt okey, vissa saker var skitroliga :D Man blir mest imponerad av hur de får ihop allting med ljus, ljud och alla som uppträder. Man märker att de lagt ner mycket tid på detta. De tråkiga var att ingen visste hur lång musikalen var när vi boka och den visa sig vara i 3 timmar, man hade mycket ont i rumpan efter att ha suttit så länge på de vanliga stolarna men jag ångrar inte att jag såg det :D

Om ni undrar exakt vad den handla om så stod de så här i infon:
Det sägs att 1854 var året då den legendariske Sweeney Todd härjade på Fleetstreet i London. Efter 15 år i exil återvände han med bara en drivkraft - hämnd.
Sweeney Todd är en thrillermusikal med en ständigt närvarande underton av svart bisarr humor. Det är en mustig berättelse där kärlek och humor varvas av seriemord och köttpajer, svek, grymhet och fantastisk musik.


Efter Musikalen åkte vi och hämtade Liam hos mamma. Så vi satt där ett bra tag sen var jag supertrött, skrattade åt precis allt och jag kände att jag nog borde ha sovit mer än de tyyp 3 timmar inatt.

Inga kommentarer: