måndag 8 mars 2010

Det stora projektet!!

Igår när vi var på väg hem från Sbn så bestämde jag mig för att jag idag skulle börja sy Hjertekjolen =)
Så jag vaknade klockan nio och kunde inte somna om för jag ville så gärna börja så jag gick upp och tog mig en snabb dusch och sen satte jag igång. Hållt på i ett tills för nån timma sen då de var ganska mörkt och jag kände att det var dags för en pause. Detta projektet var större än jag trodde. Inte lätt att sy något när det inte finns mönster. Har fått sy om flera gånger för att få den att följa min figur. Inte helt lätt inte!!
Så fick jag bråka med symaskinen ett tag för den ville inte alls som jag ville men tillslut så fick jag som jag ville :)

Så här såg de ut när de började ta form...

Och så här ser de ut just nu när jag lagt ner för idag. Denna armen har jag också krånglat med ganska länge eftersom jag hade sytt fast avig och rät sida och sen var den för kort och sånt. Och i morgon måste jag sy om armen igen för den är lite tajt så jag får helt enkelt börja om från början.. Men efter sådär 9timmar så börjar de iaf att likna en klänning men än är det mycket kvar. Ska sy en arm till, sy fast fler hjärtan, sy en luva och det tror jag också kan vara svårt eftersom man inte har mönster men allt går väl om man vill och har tid och ork =)

Fortsättning följer....

Inga kommentarer: